Consumentenbond.nl
Vraag

D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

• 7 april 2021
  • 9 reacties
  • 98 Bekeken

Onze tickets via Dreizen geboekt ruim voor corona. Twee tickets van Amsterdam naar Kathmandu ter waarde van bijna 1300,-. Toen de vlucht geannuleerd werd door corona heeft Dreizen akkoord gegeven de refund te regelen, ook hier hebben ze het een paar keer uitgesteld totdat bekend werd dat ze failliet waren. Zojuist contact gehad met Etihad en die claimen het geld al aan Dreizen uitbetaald te hebben. Maar zoals ik hier zie zijn wij niet de enige wiens geld is gevlogen. Pure armoe, iemand een idee om toch nog onze knaken terug te krijgen?

9 reacties

Niet als je enkel een vordering hebt op de failliete boedel.

Als ik het goed begrijp, alleen via de curator dan? (Dit is voor mij allemaal een beetje hocus-pocus)

Als je geld door de vliegmaatschappij bij D-reizen is gestort heb je geld tegoed van D-reizen maar die mogen niets meer betalen. De curator kijkt hoeveel geld er nog is en "verdeelt" dat onder de schuldeisers alleen gaan sommige schuldeisers zoals de belastingdienst voor. Dus inderdaad, via de curator.

Bedankt voor de uitleg, dan ben ik bang dat we kunnen fluiten naar de centen..

Reputatie 7
Badge +6

Het is vervelend en ziet er nu donkerbewolkt uit. Er komt dan een curator die orde op zaken stelt. Bij die curator moet je dan je claim neerleggen met de betaalbewijzen en zo. Dan kan er best een tijd overheen gaan.

Ter vergelijking, toen met het DSB-Bank debacle waren er nogal wat mensen die alles boven een ton kwijt waren. Een echtpaar had bijvoorbeeld de opbrengst van hun binnenvaartschip op die DSB-spaarrekening gezet en alles kwijt boven die ton. Maar na een paar jaar hebben die mensen uiteindelijk al hun centjes teruggehad. 

Reputatie 7
Badge +6

Elk faillissement is anders , al ziet het er niet goed uit . Gewoon claim indienen . Best mogelijk dat je een gedeelte terug krijgt . Niet geschoten is altijd mis .

Weet iemand of het mogelijk is ook een groepsvordering/class action in te dienen bij de curator om zo misschien meer kans te hebben om verder vooraan in de rij te komen? Zo ja, zijn er dan bureaus die zulke massaclaims organiseren en indienen.. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik verwacht daar niets van . De curator moet zich aan de wet houden . En dat zal heus wel gebeuren .

@Wheresmymoney 

Dat heeft inderdaad geen enkel nut, als je al een argument zou hebben waardoor je hoger op de lijst zou komen moet je dan niet met anderen delen, dan komen die namelijk ook hoger en daarnaast bestaat zo'n argument ook niet. Je wordt geen preferente schuldeiser.

Reageer