Consumentenbond.nl
Vraag

Dierenpark Amersfoort plaatst abonnementshouders op tweede plaats

• 16 juni 2020
  • 6 reacties
  • 425 Bekeken

Nu na de coronacrisis Dierenpark Amersfoort weer open is kunnen wij als abonnementhouder maar gelimiteerd toegang krijgen tot het park. Het reserveringssysteem heeft ruimte voor een beperkt aantal abonnementshouders, dit in tegenstelling tot de vrije verkoop van tickets. In de praktijk betekent dit dat de abonnementhouder een week van tevoren geen toegang meer heeft tot het park en in de vrije verkoop nog alle tijden open staan. Dit voelt niet goed. Ik kan veel redenen aandragen waarom ik dit geen verstandige keuze vind, maar dat is nu van minder groot belang. Mag dit eigenlijk wel?

6 reacties

Badge

De dierentuin geeft abonnementhouders gratistoegang na afloop van het abonnement. 

De reden voor hun beleid heeft alles te maken met het grote verlies van inkomsten door het beperkte aantal toegestane bezoekers. Iets waar vele bedrijven mee kampen. Ethisch gezien zou iedereen enige coulance moeten hebben met bedrijven zoals de dierentuin. Iedereen wordt momenteel getroffen door de corona maatregelen en als iedereen zijn rechten opeist hebben we zometeen helemaal geen dierentuin, theaters etc meer. 

Reputatie 7
Badge +7

Corona is een vreselijk virus met vreselijke ziekte. Moge dat duidelijk zijn. Het heeft de wereld ook op z'n kop gezet, en het is nog niet afgelopen.  En er zit ook een economische, dus financiële, crisis aan vast.. Ook dat is duidelijk, en we mogen daar allemaal best rekening mee houden , coulance is ook goed.  Maar het kan ook te ver gaan, een onderneming hoeft maar coronacrisis te roepen, en de consument is meteen de dupe. In ons land is het best redelijk opgelost, zowel op gezondheid als economisch gebied. Er zijn financieel tal van noodmaatregelen. En er is al flink gebruik van gemaakt, ook behoorlijk frauduleus….. dat zijn natuurlijk de slechte ondernemers. Maar mag zo zachtjes aan de consument zich ook laten horen, al degenen die al volop betaald hebben.

Reputatie 7
Badge +6

Toch blijkt uit de meldingen dat besmettingen binnen plaatsvinden waar veel mensen bij elkaar zijn . Daardoor wordt het kabinet en de RIVM tunnelvisie verweten . Steeds meer mensen raken daar van overtuigd . De verplichte maatregelen waar ook  deze dierentuin aan gebonden is zal vermoedelijk later van blijken , dat het veel minder streng had gekund en dus onnodig schade en overlast veroorzaakt. Voorlopig zullen we het er mee moeten doen . Massale burgerlijke ongehoorzaamheid is ook niet de manier. Protesteren mag gelukkig wel al tracht men dat ook tegen te werken. 

Reputatie 7
Badge +7

Geen enkel probleem @E.T. Wiersum . En we moeten alles voorkomen besmet te raken, en al helemaal geen zgn. tweede golf te krijgen. We moeten ons aan de regels die er nu nog zijn houden. Daarover geen probleem. In dit geval van deze dierentuin wordt er weer tweedracht gezaaid. Wie een kaartje koopt, dus zgn. vrije kaarthouders mogen er gewoon in. Maar abonnementhouders, dus vaste gewaardeerde betalers,  krijgen ineens met dierentuin-eigen regels te maken. Niets gezondheid volgens mij. Kaart kopers brengen ineens geld binnen, abonnementhouders hebben dat al gedaan, dus wat heb je daar aan? En dat kom je meer tegen, dat vind ik oneerlijk en onrechtvaardig. Het gaat gewoon om geld  En dan redenen opsommen om het te vergoelijken, en soms dreigen dat het zo slecht gaat,, ontslagen vallen en faillissementen. Kan allemaal best waar zijn,  maar waar zijn al die fondsen en noodmaatregelen dan voor. Er is al behoorlijk geïnd, en zoals ik meld ook vals geïnd, uiteindelijk gestolen van ons geld, misdadig. Maar als je je verzet tegen die  valse, soms leugenachtige redenen, dan ben je populistisch.

Reputatie 7
Badge +6

Zelfs als alles weer min of meer normaal wordt , is er nog plenty oneerlijkheid over , Leo . Ik wacht op de dag dat de Consumentenbond niet meer hoeft te strijden voor onze belangen . Kunnen we lang wachten ,  Die dag gaat niet komen.  :thinking::rolling_eyes::wink:

Gekukkig niet want dan hebben we geen consumentenbond meer nodig :thinking::grinning:

Reageer