Eco-stand KPN-interactief TV-ontvanger

• 8 September 2022
  • 4 reacties
  • 227 Bekeken

Kreeg in april dit jaar bericht van KPN dat energie bespaard kon worden door de TV-ontvanger in de eco-stand te zetten. Nadeel wel, dat opstarten langer duurt. Daarna eco-stand ontvangers aangezet.

Vervolgens in half augustus problemen met één ontvanger, die steeds moeilijker wilde opstarten (moest soms meerdere malen uit/aan gezet worden om opnieuw op te starten. Gebeld met Klantenservice KPN, waarbij de medewerker mij adviseerde om de eco-stand weer uit te zetten. Hij begreep niet dat men dit klanten voorgesteld had en dat is toch op zijn zachtst gezegd zeer bijzonder. Daarna alle eco-standen weer gedeactiveerd en tot vandaag geen problemen meer, behalve met de betreffende ontvanger die nu helemaal de geest gegeven heeft (krijg een nieuwe opgestuurd). Het advies van KPN om de eco-stand aan te zetten om energie te besparen is dus een wassen neus. Klinkt mooi, maar de tv-ontvangers kunnen het kennelijk niet aan. Moet KPN niet rectificeren?

4 reacties

Is het reëel ervaringen met één machine, die blijkbaar dus ook kapot was, te extrapoleren naar generieke conclusies?

Nee, maar ik krijg toch van Klantenservice KPN het advies om de eco-stand in zijn algemeenheid niet aan te zetten.

Reputatie 7
Badge +5

op het uiterst actieve forum van kpn kom ik deze uitspraak niet tegen. het kan ook zo maar een uitspraak zijn van een callcenter medewerker die afgerekend wordt op korte gesprekken……

Reputatie 6
Badge +6

In het kader van bezuinigen heb ik deze week de ziggo horizon (oude box) ook naar de eco stand gezet 0,4 watt en was altijd stand-by 59 watt.

Opstarten duurt paar minuten en dan gelijk de laatst gekozen zender zonder problemen.

2e tv is smart TV, modem naast tv met datakabel, wel eens zoeken naar internet verbinding maar normaal is de ontvangst/beeld goed.

Klanten kunnen nu Next ook aanvragen en die is minder in stroomverbruik.

Met de KPN heb ik helaas ook niet al te beste ervaringen.

(had op laatst meer apparatuur in huis als in de KPN winkel en nog geen TV internet of bellen)

Werd altijd wel opgelost uiteindelijk met de (goede)monteur thuis; even bellen;  “Arie zet jij stekkertje A even in B” en in enkele seconden alles weer aktief. Hoe simpel kan het soms zijn, en met al die Callcenters die totaal niets weten en met een boekje in de hand vertellen wat jij moet doen.

Na zo’n Call altijd: hoe was uw ervaring👺

Het is wel hier “heb je wat” en daar “laat je wat.

Reageer