Consumentenbond.nl
Vraag

eigenaar weigert een verklaring van annuleren te geven

  • 4 april 2020
  • 4 reacties
  • 511 Bekeken

We hebben een lang weekend geboekt met de hele familie in een groot huis van 24 - 26 april. Dit kan uiteraard nu niet doorgaan. Ik heb de eigenaar gevraagd mij mee te delen dat dit geannuleerd wordt, zodat ik dit kan gebruiken voor mijn reisverzekering. Hij weigert dit te doen! Ik heb nu bijna ruzie met hem over email.

Hij heeft mij een voucher aangeboden (12 maanden geldig) wat heel goed is, maar ik weet niet of daar gebruik van kan maken, omdat de toestand we heel erg onzeker is. Dus ik wil dit graag claimen bij mijn verzekering.

Wat te doen??

Jan


4 reacties

De principes zijn dat als de eigenaar annuleert moet hij ook uw geld teruggeven en zal de verzekering niet betalen. Als de eigenaar u niet binnen wil of mag laten moet hij annuleren. De eigenaar mag u in plaats van restitutie een voucher aanbieden maar dat is dan een persoonlijk iets en die hoeft u zeker niet te accepteren. Niet annuleren in combinatie met een voucher is juridisch niet mogelijk.

Reputatie 3
Badge +2

We hebben een lang weekend geboekt met de hele familie in een groot huis van 24 - 26 april. Dit kan uiteraard nu niet doorgaan. Ik heb de eigenaar gevraagd mij mee te delen dat dit geannuleerd wordt, zodat ik dit kan gebruiken voor mijn reisverzekering. Hij weigert dit te doen! Ik heb nu bijna ruzie met hem over email.

Hij heeft mij een voucher aangeboden (12 maanden geldig) wat heel goed is, maar ik weet niet of daar gebruik van kan maken, omdat de toestand we heel erg onzeker is. Dus ik wil dit graag claimen bij mijn verzekering.

Wat te doen??

Jan

Hij heeft gelijk. U moet gewoon de rekening naar uw reisverzekering sturen. 

We hebben een lang weekend geboekt met de hele familie in een groot huis van 24 - 26 april. Dit kan uiteraard nu niet doorgaan. Ik heb de eigenaar gevraagd mij mee te delen dat dit geannuleerd wordt, zodat ik dit kan gebruiken voor mijn reisverzekering. Hij weigert dit te doen! Ik heb nu bijna ruzie met hem over email.

Hij heeft mij een voucher aangeboden (12 maanden geldig) wat heel goed is, maar ik weet niet of daar gebruik van kan maken, omdat de toestand we heel erg onzeker is. Dus ik wil dit graag claimen bij mijn verzekering.

Wat te doen??

Jan

Hij heeft gelijk. U moet gewoon de rekening naar uw reisverzekering sturen. 

Dat heeft geen zin als de boeking niet geannuleerd is, het is immers een annuleringsverzekering.

Reputatie 3
Badge +2

We hebben een lang weekend geboekt met de hele familie in een groot huis van 24 - 26 april. Dit kan uiteraard nu niet doorgaan. Ik heb de eigenaar gevraagd mij mee te delen dat dit geannuleerd wordt, zodat ik dit kan gebruiken voor mijn reisverzekering. Hij weigert dit te doen! Ik heb nu bijna ruzie met hem over email.

Hij heeft mij een voucher aangeboden (12 maanden geldig) wat heel goed is, maar ik weet niet of daar gebruik van kan maken, omdat de toestand we heel erg onzeker is. Dus ik wil dit graag claimen bij mijn verzekering.

Wat te doen??

Jan

Hij heeft gelijk. U moet gewoon de rekening naar uw reisverzekering sturen. 

Dat heeft geen zin als de boeking niet geannuleerd is, het is immers een annuleringsverzekering.

Als de verhuurder de boeking annuleert hoeft de consument niets te betalen/krijgt een tegoedbon overmacht.. Maar in dit geval wil de consument annuleren op eigen verzoek.. Ik heb er geen zin meer in… Ja, maar dan moet je gewoon de rekening betalen en deze opsturen naar de verzekeraar,,, kijken of het verzekerd is. 

Reageer