Consumentenbond.nl

eSky vliegtickets tijdens Covid-19

  • 6 juli 2020
  • 4 reacties
  • 517 Bekeken

Beste Consumentenbond,

Voordat het coronavirus uitbrak, had mijn dochter een reis geboekt naar Seattle voor 3 maanden. Zij had haar vliegtickets van vliegtuigmaatschappij KLM geboekt via het reisbureau eSky. Vanwege de uitbraak van het virus werden de vluchten natuurlijk gecanceld. Toen dit bekend werd, heeft eSky haar hiervan op de hoogte gebracht. Echter, hierna was het contact met eSky, over een ticketrefund of een voucher, heel vaag. Er werd eerst een refund beloofd. Hierna bleek dit toch niet mogelijk en werd dit een voucher, die 1 jaar geldig zou zijn. Deze voucher zou ik voor 1 juli ontvangen. Ondertussen is het 6 juli en zij heeft nog niks ontvangen. We hebben al contact gezocht met eSky, maar krijgen nu geen reactie meer. Op de site staat ook geen telefoonnummer. Wat kan ik doen??!


4 reacties

Badge +8

Hi @E.C. van Hamburg, dank voor je vraag en welkom op de Community! Als lid van de Consumentenbond kun je dit eventueel ook telefonisch overleggen met mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 9 en 17 uur via 070 445 45 45. 

Reputatie 7
Badge +7

Ter aanvulling hier nog een adres gevonden:

ESKY PL S A

eSKY.pl S.A.

Ul. Murckowska 14A

Katowice, ŚLĄSKIE, 40-265  Poland

www.esky.plExternal Website. Opens New Window

Company Type: Joint Stock Company Parent

servlet.ImageServer?id=0153a000002xV86&oid=00D300000006len&lastMod=1586811925000 +48-48327283000

Reputatie 7
Badge +7

eSky kent een contactformulier. Heeft u dat al benut, of hoort u daar niets op.

Ook maakt eSky  reclame via een grote aankondiging op internet: 

Antwoord van eSky Travel  Contact with us using: https://www.esky.com/about-us/contact.

eSky is aangesloten bij Truspilot, wellicht kunnen zij u helpen:

eSky Travel reviews| Lees klantreviews over www.esky.co.uk

nl.trustpilot.com › review › www.esky.co.uk

Er is ook een forum op Tripadviseur (https://www.tripadvisor.com) daar is het advies: 

Je hebt geboekt bij een Pools bedrijf, dus geen contact met het VK. U moet ze bellen op hun Poolse nummer dat u kunt vinden op hun website - https://www.esky.com/about-us/contact.

eSky is gevestigd in Polen dus ik ga er vanuit dat u uw geld of, indien u daarmee instemt, een voucher hoort te krijgen en dat die voucher, conform de EU regels niet na een jaar "vervalt" maar aan u uitbetaald moet worden. Dus blijven claimen en mailen, tenzij eSky failliet gaat heeft u gewoon een vordering die ze moeten uitkeren.

Reageer