Consumentenbond.nl

Geboekte vakantie via D-reizen

• 19 juni 2020
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

Badge

In Augustus 2019 vakantie geboekt & aanbetaald voor Augustus 2020, in documenten van D reizen staat sedert 30-08-2019 Definitief geboekt. 13-06-2020: mail het restbedrag moet direct worden overgeboekt, hierop gereageerd dat het door het uitbreken van het Corona virus en het Negatieve reisadvies NIET mogelijk is om op vakantie te kunnen. 13-06-2020 D reizen belt, wordt mij medegedeeld dat mijn geboekte vakantie op definitief staat en ik gebruik kan/mag maken van de omruil/ om boeken naar 2021 volgens de opgestelde regels van TUI ,krijg 2 optie,s qua datum naar het zelfde hotel om de gehele vakantie om te boeken naar 2021, dit wordt per mail bevestigd. Meteen op 13-06-2020 de datum en hotel bevestigd per mail voor vakantie 2021. Op 16-06-2020 D reizen gesproken die zegt dat het NIET mogelijk is om 2x naar het zelfde hotel te boeken...uhhh? ben er nog nooit geweest!!! geeft per mail aan dat er 3 andere optie,s zijn in andere hotel,s tegen een meer prijs van €1.000,=. Hier niet direct op gereageerd, contact gezocht met TUI, die geeft aan dat de geboekte vakantie op definitief staat en er een terug actie naar D reizen moet worden ondernomen, mag 12 x per jaar naar het zelfde hotel als ik dat wil ,zo zegt TUI.  18-06-2020 D reizen belt: geef aan dat als zei mij iets wil mededelen dat dit per mail moet daar ik geen tijd heb. Krijg mail: waarin staat dat zei contact heeft gehad met TUI en dat de vakantie NIET valt om te boeken omdat de boeking op aanvraag staat….? Augustus 2019 aanbetaald & staat als DEFINITIEF geboekt!!  De enige optie die mij wordt aangeboden is de gehele vakantie annuleren tegen betaling van € 395,45 als er niet meteen wordt betaald wordt dit bedrag per 07-07-2020 verhoogd.

2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Zo lust ik er nog wel een paar. Zij maken fouten en moeten dan ook voor de kosten opdraaien. Lees alle mails over die boeking en geef die ook aan hen door, mail is bewijslast dus goed bewaren.

Badge

19-06-2020 mail van D reizen gehad waarin TUI wordt aangewezen als schuldige.          Op 20-06-2020 D reizen gemaild  met de mededeling: dat sedert 30-09-2019 D reizen hun WERK naar TUI toe NIET naar betalende functie hebben gecontroleerd c.q hebben uitgevoerd - “Nalatigheid”!!?? Op 20-06-2020 Tui een mail gestuurd met vermelding dat: D reizen TUI de schuld geeft in Nalatigheid van de vakantie boeking sedert 30-09-2019. Door deze Nalatigheid van D reizen en TUI stellen beide mij in de gelegenheid om Kassa/ Kieskeurig/ Consumentenbond/ Opgelicht in te schakelen om de schuldige te achter halen van de Nalatigheid van D reizen en TUI, en NIET de betalende klant de dupe mag worden van de Onkosten die het met zich meebrengt, -->om het op annuleren te gooien<--

Reageer