Consumentenbond.nl

Geen bevestiging van aankoop via Imask.nl

• 15 april 2020
  • 6 reacties
  • 700 Bekeken

Ik heb zojuist wat mondkapjes besteld. Ik dacht nog geluk te hebben toen ik deze zag op imask.nl. bestelling werd geplaatst en meteen betaald via IDEAL.  Waar normaliter bij andere bedrijve  meteen een bevestiging naar je e-mail adres verzonden wordt bleef het hier uit. 

Ik ben op onderzoek uit gegaan.  De website heeft als houder Teker Electronics en is geregistreerd op 20 maart 2020 terwijl ze volgens hun website sinds 2012 actief zijn. Helaas weet ik nu dat er meerdere slechte ervaringen met deze firma ( Teker Electronics )het internet circuleren en kan ik niets anders zeggen dan lesje geleerd. Normaal ben ik altijd voorzichtig.

Ik heb een mail verzonden want via de website is er alleen een contact formulier en gevraagd her betaalde bedrag terug te storten. Ik hoop anderen bij deze te kunnen waarschuwen.   

6 reacties

Vandaag de bestelde maskers ontvangen.  Ondanks de eerste teleurstelling netjes opgelost.  Ik ben tevreden. 

Reputatie 7
Badge +7

Gelukkig maar. Elders heb ik ook gesteld dat ik voor de zekerheid wat kapjes heb besteld, mocht het als  nog verplicht worden. Ik kon uit hele rijen webshops kiezen om de mapjes te kopen en te ontvangen. Ik heb ze binnen een dag gehad van het goedgekeurde type 2, zitten zelfs certificaten bij, en dat voor enkele euro's. Maar let op er bieden ook shops aan voor honderden euro's een 20 tot 50  mondkapjes. Groet Leo.

Reputatie 4
Badge +3

Ik denk dat mondkapjes schijnveiligheid bieden, en meer vragen oproepen dan ze beantwoorden.

Hoe gaan mensen hun mondkapjes steriliseren? Gaat iedereen ze goed dragen (dus zowel mond en neus bedekken en aansluitend aan de zijkant)? Als mondkapjes van toepassing zijn, moet je m.i. ook op vocht in de ogen gaan letten, dus een veiligheidsbril MET afdekkende zijkanten dragen? (of gaan mensen voor een halve bescherming...).   Worden de mondkapjes op een fatsoenlijke manier vervangen en afgevoerd. (elke paar uur wanneer ze vochtig worden?).  
Zitten ze blast proof, dus blijven ze bij een niesbui tegen het gezicht?.

Hetzelfde geldt voor handschoenen etc. Handschoenen helpen alleen zolang mensen NIET aan eigen gezicht (of dat van een ander) komen.

Reputatie 7
Badge +7

Beste @Nico2000 . Het probleem, althans voor mij is, dat we in feite niets of weinig weten. Wat zijn de bescherm middelen en maatregelen tegen het coronavirus. Welke middelen moeten we hebben en waarom.  En dan volgt wat jij aangeeft, hoe moeten we ermee handelen.

Er zijn allerhande verschillende adviezen in allerlei landen. Wel of niet kapjes, wel of niet brillen, wel of niet handschoenen. Er zou toch op z'n minst een eensluidend advies kunnen zijn, voor iedereen, niet voor een land apart. Als mondkapjes onnodig zijn en niet helpen, mij prima, een advies. Maar voor het geval het morgen ineens anders is en je ‘verplicht’ met een mondkapje over staart moet c.q. in een winkel moet, dan zijn ze wellicht niet meer te krijgen en ben je strafbaar. Vooralsnog heb ik er dan vast één. Toch een beetje merkwaardige zo niet belachelijke situatie. als je vaak in een ziekenhuis komt zie je dat het (vooral verzorgend) personeel een kapje draagt. Bij mij aan huis komt de thuiszorg, dragen allemaal een kapje en handschoenen. Ja, duidelijk mensen in de zorg, maar wij …. ik ben het met je eens, het roept vragen op en dat hoort niet.

Reputatie 4
Badge +3

De handschoenen kunnen werken “voor de verzorger” zolang de buitenkant van de handschoenen alleen zaken aanraken die niet bij de verzorger horen.

Als een verzorger steeds dezelfde handschoenen gebruikt voor alle patienten dan kan het virus best van patient/client 1 omgeving naar patient/client 2 omgeving gebracht worden.   
Op een IC waar uitsluitend besmette patienten liggen kan een verpleegkundige best met een (1) set handschoenen toe binnen de besmette ruimte, maar in een verzorgingstehuis zal in elke kamer een apart setje gebruikt moeten worden en mogelijk op de gangen weer een ander setje.

Het is dus BINNEN een land al niet mogelijk om EEN richtlijn te maken. De exacte toepassing is van belang. Handschoenen zijn een een vorm van zelf bescherming, het regelmatig wisselen van handschoenen is bescherming van anderen. 

Mondkapjes zijn erg zichtbaar en hebben een groot “Kijk IK DOE IETS” gehalte, de vraag is wat ze aan het doen zijn. Zeker als je mensen ziet rondlopen die de neus vrijlaten…  (dan heb je mondkapjes echt niet begrepen, waarom moeten de virus monsters diep uit de neus gehaald worden?)

Badge

Ik heb zojuist wat mondkapjes besteld. Ik dacht nog geluk te hebben toen ik deze zag op imask.nl. bestelling werd geplaatst en meteen betaald via IDEAL.  Waar normaliter bij andere bedrijve  meteen een bevestiging naar je e-mail adres verzonden wordt bleef het hier uit. 

Ik ben op onderzoek uit gegaan.  De website heeft als houder Teker Electronics en is geregistreerd op 20 maart 2020 terwijl ze volgens hun website sinds 2012 actief zijn. Helaas weet ik nu dat er meerdere slechte ervaringen met deze firma ( Teker Electronics )het internet circuleren en kan ik niets anders zeggen dan lesje geleerd. Normaal ben ik altijd voorzichtig.

Ik heb een mail verzonden want via de website is er alleen een contact formulier en gevraagd her betaalde bedrag terug te storten. Ik hoop anderen bij deze te kunnen waarschuwen.   

Beste *

Wat vervelend om te horen dat u het erg vond dat u geen bevestiging van uw bestelling heeft gekregen. Dit kan natuurlijk niet en Ik zou u vooral adviseren om ook ongewenst e-mail te bezoeken voor de bevestigingsmail.

Ik zie dat u uw bestelling op 15/04/2020 heeft geplaatst en dezelfde dag al een klacht heeft geplaatst. Wij hebben meer als 10 duizenden bestellingen verwerkt en nog geen ene klacht over een bestel bevestiging binnen gehad. Dit kan ook aan uw mail servers liggen.

Met vriendelijke groet,
Team imask

*[Gegevens verwijderd i.v.m. privacygevoelige informatie]

Reageer