Consumentenbond.nl
Vraag

Geen communicatie met Schipholtickets.nl

• 1 april 2020
  • 3 reacties
  • 476 Bekeken

Een ticket geboekt (Lufthansa) via Schipholtickets.nl. De reis zou gaan op 31 maart 2020 van Amsterdam naar Istanbul en op 5 april retour. In verband met het Coronavirus heeft Turkije de grenzen gesloten en vliegt Lufthansa niet naar Istanbul. Vanuit www.schipholtickets.nl  geen enkel bericht hierover ontvangen. Ook na verschillende keren bellen en het 3 x invullen van een webformulier om de reis om te boeken naar latere datum  (ontvangstbevestiging kwam - geautomatiseerd - wel binnen) GEEN reactie.  De vraag is: Hoe kan ik mijn recht halen? (Bij lufthansa kom je ook niet door de telefonische wachtrij heen). 

3 reacties

Ik denk toch dat u Lufthansa moet hebben, die zullen u als het goed is een voucher aanbieden.

Reputatie 7
Badge +7

Er zijn diverse topics over dit soort reisproblemen i.v.m. Corona. Zie ook aldaar. Of vraag het de CB die hier uitgebreid over bericht heeft.  De oplossing die algemeen beschouwd kan worden is het verkrijgen van een voucher. Velen willen echter hun geld terug en dat wordt een stuk moeilijker. Maar als u toch op een andere datum de trip alsnog wilt maken heeft u wellicht wat aan een voucher. Groet Leo.

Ik heb een vergelijkbaar verhaal. Heb VOOR Corona tijd 2 tickets geannuleerd bij schipholtickets. het gaat om een bedrag van 2600 euro. Ik zou binnen 3 (!) maanden mijn geld terug krijgen maar heb na bijna 5 maanden nog niks gehoord. Schipholtickets is niet bereikbaar. Niet via de telefoon en niet via het contactformulier. Wij zouden vliegen met South African Airlines. SAA heeft alle refunds on hold gezet en Schipholtickets verschuilde zich (die ene keer dat ik er telefonisch doorheen kwam) achter het feit dat zij nog geen geld terug hebben van SAA. 

Reageer