Geen uitnodiging corona vaccinatie

• 15 December 2021
  • 16 reacties
  • 285 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Er zijn heel wat topics over het Corona virus, maar het krijgen van een (booster) vaccinatie dan wel daarvoor een afspraak maken, is mij onmogelijk gebleken. De vaccinatie is iedere dag in het nieuws o.a. dat deze maand  iedereen tot 60 jaar, maar onder de 60 heb ik ook al gelezen, een vaccinatie zal krijgen. Wij, mijn vrouw en ik, zijn 75, om diverse redenen de risicogroep, maar wij horen niets, geen uitnodiging niets.  Dan zelf ons maar aangemeld via Internet. Dat moet met digid, dat hebben we, maar moet één voor één. Ik kan voor 24 december een afspraak krijgen, niet echt in de buurt, maar oké. Vervolgens alles ingevuld voor mijn vrouw, maar dat gaat niet, de site wordt afgebrokn, te druk.  Andere dag geprobeerd, de site gaat nu wel verder, maar de afspraak kan op z'n vroegst 2 januari in een totaal andere plaats een heel eind weg. Bellen gaat niet, te druk, diverser nummers geprobeerd, niemand kan helpen. Hoe kan men die informatie spuien, van boven en onder de 60, zelfs kinderen aan de beurt e.d, als je als 75-er niet eens een afspraak kan maken. Dit is heel slecht geregeld, ligt de schuld bij de regering?

16 reacties

Tja de Volkskrant schreef er al over:

Brief RIVM

Knelpunt in de campagne is dat met name veel 70-plussers blijken te wachten op de brief van het RIVM, waarmee ze telefonisch een prikafspraak kunnen maken. Daardoor bleven er aanvankelijk veel tijdslots openstaan voor de boostervaccinaties. Om die reden is de overheid nu bezig met het versneld uitnodigen van ook de jongere 60-plussers, om zo efficiënt mogelijk door te kunnen prikken.

en

‘In de praktijk gaan we daar niet zo streng mee om’, verzekert een woordvoerder van het RIVM. Maar dat weten veel ouderen niet. Zij vinden de communicatie hierover onduidelijk. Ook klagen sommigen dat als ze een afspraak willen maken online, deze soms wel drie weken vooruit is, en op een locatie die zij te ver vinden afliggen van hun woonplaats. De GGD’s merken daarentegen op dat ouderen soms liever langer willen wachten op hun prik, dan dat ze er wat verder voor reizen – wat volgens de GGD's niet bevorderlijk is voor een vloeiend verloop van de campagne.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/deze-week-kunnen-alle-zestigers-een-afspraak-maken-voor-een-booster-minister-maakt-vaart-met-60-minners~be07f1c3/

Dus de problematiek is bekend. Maar ja deze problematiek wás natuurlijk al soort van bekend, en illustreert maar eens te meer hoe slecht Nederland zich heeft voorbereid en omgaat met deze issues.

Reputatie 7
Badge +8

Dank @Ronaldvr  voor je bericht. Uiteraard weet ik uit de actualiteit (TV, Radio, Kranten e.d.) dat het kennelijk allemaal niet zo soepel loopt. En met name wordt naar de regering gewezen omtrent hun slechte organisatie, laksheid, achter lopen bij de rest van Europa enz. En ik geloof ook dat er een kern van waarheid in zit. Maar ook denk ik dan, het zal wel meevallen. Maar als je alsmaar niets hoort, maar wel via de media tot je komt dat er zoveel uitnodigingen de deur uit zijn en men nu zelfs onder de 60-jarigen en jongeren uitnodigt, dan ga je zelf maar eens actie ondernemen. En wat u zegt lange wachttijden, afspraken over vele weken en erger nog het is kennelijk zo druk, ze zijn niet eens meer te bereiken, bellen is onmogelijk, wordt ook in het nieuws gemeld, mails zenden, ik heb geen antwoord gekregen (op diverse dus) en digitaal afspraak maken, ik heb geen beste ervaring, zelf kan ik 24 december 30 km verder (heen en tertug 60 km) en mijn vrouw kan dan 2 januari 50 km verder (100 km heen en terug), onder onze omstandigheden is dat ondoenlijk. De troost is dus ik ben niet de enige, een schrale troost als je straks het zwaarste virus zou krijgen en het loodje legt.

Als het goed is, komen er overal in het land militairen bij om te prikken.
Het gaat nu veel sneller.
Geboortejaar stond vandaag op 1961 voor deelname aan de booster prik.

Gisteren lukte het nog niet omdat je prik zes maanden geleden gezet moest zijn maar ik heb vanochtend inderdaad een afspraak gemaakt voor 30 december. Niets gemerkt van problemen op de site, liep op rolletjes.

Reputatie 6
Badge +4

Zonder uitnodigingsbrief kun je telefonisch geen afspraak maken. Dus zinloze actie net als mailen.

Verleden week voor mijn 72-jarige vader zonder enig probleem online een afspraak gepland voor 2 dagen later op  priklocatie 10 minuten loopafstand van zijn huis. 

@L.J.F. de Ruiter je kan zelf online of direct 0800-7070 een afspraak maken voor een boosterprik als je geboortejaar is afgeroepen. Die is bij jou al geweest.

Het staat hier

Lees svp pagina 121 van teletekst; het is er zo druk dat je niet meer moet bellen maar online moet afspreken. Astra Zeneca vaccin schijnt niet genoeg te zijn tegen de omikron dus haal die booster zo snel als maar kan.

@Mazzel wat een waardevolle vergelijking tussen een buitenwijk 3-hoog van een grote stad met een dorpje ergens in de polder.

Reputatie 7
Badge +8

Dank allen voor de reacties. Ik denk inderdaad dat het verschil maak of je in de bewoonde wereld (dus een stad of centrumgemeente) woont of in een dorp zoals ik. Vandaag heb ik ook nog talloze keren  getracht er via de site door te komen. Het is me twee keer gelukt, maar ik (dus mijn vrouw) kreeg de  keuze uit of naar Gouda of naar Goes, nou dat is zo'n 50 km (enkele reis) van ons vandaan. En geen auto meer hebbend, en hier geen trein, maar een zoveel uurs bus, is zo'n afstand niet te doen. En bellen, iedere dag hoor ik van de media, niet meer bellen te druk. Ik denk dat Jan gelijk heeft. Waarom ik maar geen uitnodigingsbrief krijg, weet ik ook niet. Maar ik lijd er niet zo onder, er zijn ergere dingen. Ik vind het alleen heel slecht geregeld, wellicht alleen als je in dit soort gehuchten woont, maar dat is mijn schuld.

Reputatie 7
Badge +6

In ieder geval hadden velen niet verwacht dat die brief pas komt nadat ze al weken eerder een afspraak hadden kunnen krijgen en dus veel te laat komt . En degenen die willen bellen en daarom op de brief hebben gewacht klagen dat vervolgens het bellen niet lukt . En tegelijkertijd wordt opgeroepen om zo snel mogelijk te boosteren . Het is weer een lekkere puinhoop . Ik ben even oud als Leo en heb om opheldering gevraagd waarom die brief niet of veel te laat komt . Werd  geen reden voor gegeven . Wel dat hij inmiddels gepost is en ze verwijzen verder naar Post.nl . Intussen maar online gedaan en dus twee keer erheen , wat niet had gehoeven als er gebeld had kunnen worden nadat de brief tijdig was gekomen . 

Reputatie 7
Badge +8

Volledig mee eens. Ik heb niet de juiste kennis hoe het in andere EU landen gaat, maar  uit de actualiteit haal ik dat er hier wel enorm geblunderd wordt. En dan haal ik er nog geen andere zaken bij, maar ik ben de laatste weken heel vaak naar overheidinstanties geroepen waar het vol medewerkers en andere mensen zat, ook heel, prettig als je niet voldoende gevaccineerd bent. Maar gelukkig heb ik nog niets, afkloppen maar. En alle begrip voor drukte en onverwachte problematiek, maar te weinig mensen overall, te weinig en late vaccins, volle ziekenhuizen, geen brieven en/of uitnodigingen, allerhande maatregelen die ter discussie staan, waar is ‘men’ mee bezig?

@L.J.F. de Ruiter het is door de maatregelen allemaal veranderd. Op deze pagina van de GGD. staat het voor jouw regio. Niet wachten op een brief en zelf online een afspraak maken. Als je naar onderen scrollt kun je kiezen uit 3 priklokaties, voor jou is het Groeneweg 16, Puttershoek. Als je doorklikt naar de priklocatie op Puttershoek daar staat info dat je de anwb kan vragen voor vervoer..Er staat ook dat als je geen eigen vervoer hebt je je eigen huisarts moet bellen voor een boosterprik.

Leo, probeer het zo te zien dat de mooiste meisjes van de klas klaarstaan om te gaan gniffelen en ze nu toekijken hoe lang je erover doet die afspraak en vervoer rond te krijgen. Dus niet inzakken dat het niet lukt maar ga ervoor! Als je Astra Zeneca vaccin hebt gehad heb je geen bescherming tegen omnikron.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben zeer blij dat zovele leden meedenken en dus ook Jan bedankt voor je adviezen. Ik heb je complete advies/bericht opgevolgd. Gewoon gedaan of het allemaal nieuw was, alles opnieuw doorgenomen. Ik heb echter een 10 dagen geleden zelf via deze weg een afspraak gemaakt. Maar in de diverse beschrijvbingen staat dat je ieder apart een afspraak moet maken. Dat heb ik toen gedaan ik kreeg een afspraak voor 24 december te Puttershoek, maar voor mijn vrouw lukte dat  helemaal niet. En tot op heden nog steeds niet. Ook jouw bericht volgend moet ik toch online een afspraak maken. Maar ik kan niet invullen ik wil 24 december naar Puttershoek. Via de site krijg ik van hen plaatsen en die zijn enorm ver weg en data in januari. Dus bewaar die mooie meisjes nog even voor mij, tot een afspraak wel lukt. Ik mail je nog wel met print screens.

Reputatie 7
Badge +6

@L.J.F. de Ruiter . Het voordeel van de belafspraak was , dat je voor jezelf en je vrouw op hetzelfde moment een afspraak kon krijgen zoals je ongetwijfeld weet . Je vrouw moest dan bij het gesprek aanwezig zijn en ook toestemming geven . Online afspreken kon niet voor twee personen tegelijk wegens identificatie met Digid . Toch werd daar over gezegd , dat als je na de afspraak uitlogt en je vrouw direct daarna inlogt met haar Digid voor de tweede afspraak , de kans groot is dat afspraken zo dicht bij elkaar liggen dat het samen had gekund . Ik zag dat je dat getracht hebt , maar het mislukte wegens drukte op de site . Heb jij nu weinig meer aan . Mogelijk andere lezers wel . Het wil blijkbaar nog steeds niet lukken om alles wat met Corona te maken heeft beter te regelen . Wat een puinhoop is toch keer op keer opnieuw …...

Reputatie 7
Badge +8

Het is inderdaad zoals je @E.T. Wiersum  zegt. Ik heb echt alles geprobeerd, maar zo zachtjes aan kan er niets meer. Niet meer bellen, digitaal  kent ook vele beperkingen enz. , maar ze schrijven wel dat je voor booster altijd een afspraak moet maken,  hoewel dat ook weer per regio verschilt. Het is allemaal erg warrig, erg onduidelijk. Je kan er vellen over volschrijven, maar het zal niet helpen. Ik onderschrijf je laatste woorden:  Wat een puinhoop is toch keer op keer opnieuw …… 

Reputatie 6
Badge +3

Met de versnelling van de boosterprik campagne krijg je zulke dingen. Druk, druk druk.

Ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken in jouw omgeving. Om die afspraken te maken en  om je er heen te rijden. Helaas woon je niet bij mij in de buurt, want anders bracht ik jou daar heen. Zijn er geen initiatieven in de buurt?

In mijn buurt hebben we een whats app groep. Waar gewoon enkele mensen dit hebben aangeboden. Vooral in dorpjes heb je zulke initiatieven.

Zelfs mijn vrouw, (net 60 +) heeft moeite met al die digitale zaken. Dat mag ik allemaal doen. Geen probleem nu en in de toekomst. Onze kinderen kunnen het tzt gewoon overnemen.

Reputatie 5

Ik dacht eigenlijk een beetje hetzelfde als basic.

Is er niet een aardige buurman/vrouw die u en uw vrouw kan brengen naar een afspraak?

Of een soort van ‘vervoer op maat ‘ in uw omgeving?

Bij ons is net de vervoersservice auto maatje opgestart waarbij vrijwilligers hun minder mobiele plaatsgenoten kunnen vervoeren.

Ik weet niet waar u woont maar was dat niet ergens in de Hoeksche waard of omstreken? Daar hebben ze ook  AutoMaatje van de ANWB.

https://www.welzijnhoekschewaard.nl/hulp/vrijwillig-vervoer ( voor het geval dat ;-)

Helaas woon ik ook niet in uw omgeving anders had ik u mogelijk ook kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +8

Bijzonder aardig van de mede forumleden mij zo te willen helpen en mij  c.q. mijn vrouw naar de afspraak vaccinatie plaats te brengen. Dank daarvoor, het wordt zeer gewaardeerd. Maar ik ben niet helemaal hulpbehoevend, wellicht dit voor mij rot jaar even wel o.a. mede door afname van het rijbewiis, maar daarover loopt een rechtszaak, dus dat is afwachten of het voor mij nog ten goede keert.

Ik ben overigens druk bezig met al mijn problematiek, maar erg lukken wil het niet. Mogelijk dat het aan al die drukte ligt in deze tijd van het jaar. Over de boostgervaccinatie is de organisatie nauwelijks nog bereikbaar, neit te bellen , niet te mailen enz. enn voor sopecifiek zaken is al helemaal ,geen tijd. Dann ben ik uitgebreid bezig geweest met de vervoersproblematiek. De zorgverzekering houdt de boel af, alleen bij wekelijks dokters/ziekenhuis bezoek, bijv. voor een chemokuur, willen ze wat doet, anders niet.  Dan de Gemeente, de WMO, de vervoersorganisatis  zoals Regiotax, Ouderen vervoer, Valys, Valei, Automaatje, ANWB, ANBO enz., ikl ben er druk mee bezig en hoop dat er wat uitkomt, maar van een        geweldige medewerking kan ik niet spreken. Maar ik hou vol, ik weet nu wat allemaal niet kan en waarvoor je niet aanmerking komt.  Er zullen toch ook wel eens positieve berichten komen. Dank in  elk geval ieder voor het advies.

Reageer