Consumentenbond.nl
Vraag

Geen vergoeding annuleringsverzekering door verandering polisvoorwaarden door coronavirus

• 27 februari 2020
  • 8 reacties
  • 737 Bekeken

Had een hotel geboekt voor een ski- vakantie van 27/2- 6/3 2020 via booking.com

Doordat er diverse delen van Noord- Italie afgesloten zijn vanwege het corona virus zijn leek het ons verstandig om niet het het risico te nemen en de accomodatie te annuleren.

Het hotel had een annuleer garantie tot eind januari 2020 dus moesten we het volledige bedrag voor 8 nachten- € 1089- voldoen als vergoeding. Dit bedrag is verlaagd naar € 535 uit coulance.

Nog steeds een hele hap- dus mijn reis- en annuleringverzekering gebeld. Helaas: want:

Behalve als je vóór 30 januari 2020 de dekking Terrorisme en Natuurrampen hebt afgesloten. En er sprake is van een besmettelijke ziekte met aantoonbare gezondheidsrisico’s voor jou als reiziger. Dan ben je wel verzekerd.

Nu mijn vraag: had de ANWB mij niet schriftelijk deze aanvullende aanvulling/ informatie mee moeten delen. Heb geen informatie gekregen behalve de polis op 18/2 /2020.

De dooddoener: dan moet je maar op het internet kijken komt bij mij niet binnen- je kan niet elk uur op de site gaan kijken of er veranderingen zijn in je polis.

Is hier sprake van misleiding en kan ik hier wat aan doen?

Update 13 maart 2020 door moderator: Dit topic is gesloten, we praten verder in dit verzameltopic over het coronavirus.

Het topic is gesloten voor reacties

8 reacties

Welke aanvullende informatie bedoel je dan? Er is in je polisvoorwaarden toch niets veranderd.

Badge +8

Hi @C. Woudstra, wat een vervelende situatie! Op deze pagina van onze website vind je meer informatie over annulering of omboeken van je reis door het coronavirus. En mocht je lid zijn van de Consumentenbond, dan kun je deze kwestie ook voorleggen aan mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via 070 445 45 45. 

Badge +8

Dit topic is gesloten. We praten verder in dit verzameltopic over het Coronavirus.

Ik heb ook een reis geannuleerd. Van de ANWB heb ik begrepen dat er voor annulering ivm een natuurramp of besmettelijke ziekte nooit een vergoeding uit de annuleringsverzekering komt. Tenzij de reisorganisatie zelf de reis afgelast. Dan betaalt de ANVR/SGR. Er bestaat wel een extra module van €15 per jaar hiervoor. Maar die is nu niet meer af te sluiten ( althans niet ivm het Coronarisico). In de standaard annuleringsverzekering ( dus zonder die extra module) zit wel een onderdeel dat op de extra module “ natuurrampen en terrorisme” lijkt. Deze module vergoedt bijvoorbeeld als het hotel opgeblazen is door terrorisme. Maar niet als elders in het vakantieland sprake is van terrorisme.

Helder @lara100 maar de klacht is dat de ANWB aanvullende informatie niet gemeld zou hebben en ik snap niet wat er dan "aangevuld" zou zijn.

Helder @lara100 maar de klacht is dat de ANWB aanvullende informatie niet gemeld zou hebben en ik snap niet wat er dan "aangevuld" zou zijn.

De Anwb had moeten zeggen dat de extra optie “ terrorisme en natuurrampen en besmettelijke ziektes” afgesloten kon worden.

Helder @lara100 maar de klacht is dat de ANWB aanvullende informatie niet gemeld zou hebben en ik snap niet wat er dan "aangevuld" zou zijn.

De Anwb had moeten zeggen dat de extra optie “ terrorisme en natuurrampen en besmettelijke ziektes” afgesloten kon worden.

Er staan vier aanvullende dekkingen op de site.  Dus de ANWB had net deze extra dekking actief aan moeten prijzen? 

Nog even aanvullend, de titel zegt "verandering van polisvoorwaarden" en ik ben nog steeds op zoek naar welke verandering en dan geweest is.