Consumentenbond.nl
Vraag

Geld terug na afgelasten busreis

• 25 maart 2020
  • 0 reacties
  • 126 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb een vraag. 

Mijn vriendinnen en ik hebben voor koningsdag tickets gekocht voor het evenement 538 Koningsdag. Zoals iedereen weet worden veel evenementen op koningsdag afgelast en zo ook dit evenement. Wij kregen van 538 netjes ons geld terug.

Nu hebben wij een busreis hierbij geboekt zodat wij zelf niet naar Breda hoefde te rijden en we hebben per persoon 24,00 euro betaald en komen we samen uit op een bedrag van ongeveer 200 euro. Een paar uur na het bericht van 538 dat het evenement niet doorging een mailtje van Partybussen, waarin zij ons vertellen dat de busreizen naar Breda hiertoe ook niet meer doorgaan, volkomen logisch. In dit mailtje werd ons gevraagd geduld te hebben, en geen actie te ondernemen totdat zij met een oplossing voor ons komen. 

Vandaag hebben wij een mailtje gekregen van Partybussen waarin zij op dit moment geen restitutie bieden op de gekochte tickets, omdat zij met de voorbereiding op een druk festivalseizoen bijbehorende kosten hebben gemaakt, en de afgelasting heeft een enorme impact op de organisatie. Vervelend en begrijpelijk, maar dit is niet mijn probleem. (Hierbij speelt ook het feit dat zij ons niet meer de mogelijkheid bedienen om de reis te annuleren, wat had betekent dat wij 75% van het bedrag terug hadden gekregen.)

Zij beroepen zich op overmacht d.m.v. het coronavirus, maar op de site van de consumentenbond heb ik gelezen dat indien een organisator zich beroept op overmacht ik alsnog het recht heb op geld terug. Dit geldt voor concerten en evenementen. 

Mijn vraag is: valt een deze ‘busreis’ onder een evenement en heb ik alsnog recht op mijn geld terug? En hoe zou ik dit probleem het best kunnen aanpakken?

Alvast bedankt voor het lezen!

0 reacties

Geen reactie

Reageer