Consumentenbond.nl

Geld terug van onder protest aanbetaling vakantie reis bij TUI

• 9 november 2020
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

Badge

Wij zouden eind augustus naar Portugal gaan voor 2 weken. Daar ik in december vroegboekkorting had hoefde ik zelfs geen aanbetaling te doen bij TUI. Maart kwam Corona golf er aan een familie lid zwaar getroffen door Corona. Hij heeft totaal 6,5 week slapend op IC doorgebracht. Momenteel nog aan het revalideren. Gelukkig overleeft. Ik val zelf ook in een risicogroep en wilde meteen annuleren ik zag de bui hangen en wist dat dit niet snel weer weg zou zijn. En wilde uiteraard niet onnodig risico lopen en werkte sinds de uitbraak al thuis. Stond ook op de nominatie voor een operatie net na de zomer. In contact geweest met TUI, maar die wilde daar niet aan. Er is nog alle tijd en wie weet is het weg, u kunt altijd nog annuleren je kent het wel, want als u zelf annuleert moet u sowieso betalen. Ik zei nog maar ik heb nog niets betaald en hoef ook geen geld terug te vragen of een voucher.  Wilde ze niets van horen. Nog even gewacht ik de hoop dat ze de reis geannuleerd zou worden maar helaas ik moest 6 weken voor vertrek de gehele reissom betalen. Daar had ik geen trek in. Wilde ook geen voucher omdat ik niet zomaar op de gok een vakantie volgend jaar zou boeken als de corona nog niet was uitgeroeid en qua gezondheids redenen. Nogmaals gebeld en zelfs naar 1 van hun reisbureau gegaan en de situatie uitgelegd. Corona geval in de familie en zelf risicogroep. Nee was het antwoord. Ik heb de reis geannuleerd onder protest de aanbetaling gedaan. Nu lees ik dat er toch rechtszaken zijn gewonnen van mensen die dus geen voucher wilde ect en die zijn in het gelijk gesteld. Kan ik nu ook aanspraak maken om toch mijn aanbetaling terug te krijgen?

4 reacties

U heeft het over mensen die geen voucher wilden en in het gelijk gesteld zijn. Heeft u dan een voucher gekregen? 

Badge

Nee want ik zou dat alleen krijgen als ik de gehele reis som zou betalen. Dat wilde ik niet. Ik had immers totaal nog niets betaald en wilde het zo stoppen. Wilde dus ook gewoon annuleren als zij het niet deden en hoefde ook geen geld terug te vragen dus dan ook geen voucher. 

Ik denk niet dat u nog een zaak heeft. U heeft geannuleerd en dat is waarschijnlijk conform de voorwaarden afgedaan met een deelbetaling. U refereert aan mensen die een voucher kregen maar in dat geval zal de reisorganisatie zelf hebben moeten annuleren en hebben mensen ook revht op hun geld terug.

Badge

Ik ben er ook bang voor. Alhoewel er niet veel

later toch ook code oranje werd voor Portugal. Maar ik moest voor bepaalde datum hele bedrag betalen. En dat zal ik niet zitten om later alles zien terug te krijgen. 

Reageer