Consumentenbond.nl

jaarabbonement snowboarden. de Uithof nog steeds gesloten

• 4 augustus 2020
  • 0 reacties
  • 277 Bekeken

Badge

Ik heb een abonnement bij de Uithof voor het snowboarden. Ik heb vooruit betaald met een jaar. Dat ze zijn gesloten ivm Corona had ik alle begrip voor. Echter mochten ze sinds 1 juli al weer open maar zij hebben er voor gekozen om pas 1 september open te gaan. Zodat ze in de tussentijd ook de sneeuwbaan etc konden verbouwen. Ter compensatie willen ze voor jaarkaart houders het lidmaatschap gratis verlengen met een halfjaar. 

Bij voorbaat had ik al niet meer de planning om mijn abonnement te laten verlengen ivm overstappen naar andere sneeuwbaan. Nu heb ik vriendelijk gevraagd of dat ik mijn geld terug kan krijgen van de gesloten maanden en dat ik mijn abonnement stop wil zetten. 

De volgende mail kreeg ik terug: 

Helaas is het niet mogelijk dat wij een deel van het bedrag terugstorten. Door de gehele situatie omtrent het COVID19 verlengen wij uit coulance de jaarkaart met een half jaar, zodat iedereen de verloren maanden nog kan inhalen. Het is helaas overmacht dat het gehele COVID19 roet in het eten heeft gegooid, maar wij proberen op deze manier iedereen op dezelfde manier tegemoet te komen.

Nogmaals ivm Corona begrijp ik de sluiting. Maar de Uithof kiest ervoor om tot 1 september gesloten te blijven ipv 1 juli zodat zij kunnen verbouwen. Ik zie dit als contractbreuk gezien zij besluiten langer gesloten te blijven om te verbouwen. En verbouwen is in mijn ogen geen overmacht. 

Wie weet hoe ik dit verder kan oppakken en is er iets mogelijk? 

0 reacties

Geen reactie

Reageer