Mogen sportscholen gewoon het maandbedrag blijven afschrijven als ze dicht zijn?
Ik had nog niks gehoord van de sportschool, en er stond ook niks op hun website. Dus stuurde ik ze een mail met de vraag of bijvoorbeeld de abonnement nu bevroren worden.
Eerst kreeg ik de reactie dat er alleen gecommuniceerd wordt via de app van hun. Toen ik aangaf dat ik niet gebruik maak van de app stuurde ze me een kopie met vragen en antwoorden waarin oa stond: "Op basis van de huidige situatie kunnen we helaas je lidmaatschap niet zomaar bevriezen maar we zijn verschillende vormen van compensatie aan het onderzoeken voor onze leden. We zullen je hierover zo snel mogelijk informeren, uiterlijk in de 2e week van April."
Ik vond dit vreemd omdat ik niet snap waarom als hun niet open zijn ik nog moet betalen.
En als ik wacht tot de 2e week van April dan zit ik sowieso weer een maand langer aan mijn abonnement vast.
Ook lijkt het er erg op dat ze de stelling hebben dat omdat ze nog steeds service aan kunnen bieden via de app het abonnement nog steeds waardevol is ook al zijn ze dicht. Maar zoals ik al zei gebruik ik de app niet! En de app was er niet eens toen ik lid werd dus ik vind dit niet een service die bij mijn lidmaatschap hoort.
Nu snap ik best dat dit moeilijke tijden zijn voor iedereen en ook voor bedrijf zoals sportclub en had ik best met hun rustig dit willen overleggen alleen ze waren erg strikt en kortaf.
Toen ik na al een beetje geïrriteerd te zijn zei dat ik wel aan het overwegen was om eventueel de volgende afschrijving terug te vorderen als die nog plaats zou vinden terwijl ze nog gesloten zijn krijg ik een korte reactie waarin ze aangegeven ze wel meteen het incasso bureau in schakelen als ik dit doe.
Ik vraag maar erg af wat mijn rechten zijn en hoe andere sportschool hiermee omgaan en of ik nu wel of niet redelijk ben!
Beste antwoord door R.J.T. van Weersch
Vreemde en klantonvriendelijke reacties van je sportschool, vooral die laatste!
Afgezien daarvan… Wij laten al onze abonnementen gewoon doorlopen en hoeven geen compensatie voor gemiste dienstverlening. We kunnen het gewoon betalen (immers, anders hadden we dat abonnement niet) en ik denk dat als iedereen zijn geld terug wil, dat er veel kleinere dienstverleners en verenigingen gaan omkiepen.
Liever twee maanden doorbetalen, zonder dat we er iets voor terug krijgen, om op die manier te zorgen dat we na deze crisis nog een sportschool, zwemschool, judoclub e.d. hebben! In jouw geval vraag ik me af of ik nog klant zou willen zijn bij die sportschool.