Consumentenbond.nl

Monteurs zonder mondkapjes over de vloer

• 16 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Deze maand heb ik van zowel KPN als Stedin de mededeling gehad dat er monteurs langs zullen komen. Dit heeft te maken met glasvezel en vaste periodieke controles.

Ik heb hen gevraagd of de monteurs een mondkapje dragen en tot op heden geen antwoord gehad.

Wie heeft hier ervaring mee? Kan je in je woning de monteur verplichten  een mondkapje te dragen? Kan je de afspraak weigeren?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Dit staat vermoedelijk niet in de nieuwe Corona-regels vermeld. Waarschijnlijk ook niet op de websites van KPN en Stedin. Persoonlijk vind ik dat we bezoekers van onze woning dit en andere gedragsregels moeten kunnen vragen. Zonder dwangbevel komt niemand zonder onze toestemming in onze woning ( uitgezonderd inbrekers :smirk: ) . Als ze weigeren antwoord te geven en je staat er op als de monteurs voor de deur staan , kunnen ze kiezen : kapje op of weer vertrekken. Eigen schuld als de bedrijven weigeren te antwoorden of ze wel of niet akkoord gaan. 

Badge +1

Ja. U bepaalt wie er binnen komt, dus ook of ze een mondkapje moeten dragen. Het is wel belangrijk omdat van te voren te communiceren, want anders kan u voor uw afspraak zomaar opeens achter in de rij staan...

Of je legt gewoon even een extra mondje klaar, voor het geval dat.

Het weigeren van een inspectie kan afsluiting tot gevolg hebben.
Bij sommige werkzaamheden kan het lastig zijn omdat je b.v. ook al een gelaatsscherm moet dragen.
Daar mag je als bewoner ook niet naast staan.
Ik heb wel eens een klant geweigerd omdat de huiseigenaar er op stond dat ik mijn veiligheidsschoenen uit deed.
Met een goed gesprek kom je er er wel uit.

Reageer