Nieuwe Corona regels sportschool en betaling

• 9 November 2021
  • 10 reacties
  • 130 Bekeken

Ik heb naar aanleiding van de nieuwe regels omtrent corona mijn sportschool gevraagd om mijn abonnement te bevriezen tot ik weer binnen mag komen zonder het tonen van een QR code. Mijn sportschool weigerd dit, mogen ze mij verplichten om mijn abonnement door te laten lopen. 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

lijkt me terecht, je kunt een abonnement niet zomaar stopzetten

mogen ze mij verplichten om mijn abonnement door te laten lopen. 

Zo kun je dar niet formuleren, je hebt jezelf verplicht door een contract te tekenen en ik neem niet aan dat je wil vragen of je je aan een contract moet houden, althans dat hoop ik niet. De vraag is of ze een verzoek tot ontbinden of opschorten moeten honoreren en het antwoord is nee, dat is coulance en niet verplicht.

Ik heb nooit getekend dat ik eerst een qr code moet laten zien voordat ik naar binnen mag. Kunnen ze dan zomaar voorwaarden aanpassen en moet ik daar mee akkoord gaan?

Ik heb nooit getekend dat ik eerst een qr code moet laten zien voordat ik naar binnen mag. Kunnen ze dan zomaar voorwaarden aanpassen en moet ik daar mee akkoord gaan?

Dat doen zij niet, dat heeft de overheid verplicht. Maar waarom moet ik dat uitleggen, dat mag ik toch bekend veronderstellen?

U hoeft wanneer  u zich er blijkbaar zo aan irriteerd niet op te reageren hoor, was ook een optie geweest. Maar bedankt voor uw moeite en tijd.

U hoeft wanneer  u zich er blijkbaar zo aan irriteerd niet op te reageren hoor, was ook een optie geweest. Maar bedankt voor uw moeite en tijd.

Ik irriteer me niet, ik verbaas me. Je hebt toch wel weet van corona maatregelen?

Ja hoor dat heb ik inderdaad, maar net zoals de sportscholen niets aan de regels kunnen doen, kunnen de klanten dat ook niet dus ik vond het een zeer legitieme vraag. Maar aan uw intonatie te horen vind u dat niet, en dat is natuurlijk uw goed recht.

Ja hoor dat heb ik inderdaad, maar net zoals de sportscholen niets aan de regels kunnen doen, kunnen de klanten dat ook niet dus ik vond het een zeer legitieme vraag. Maar aan uw intonatie te horen vind u dat niet, en dat is natuurlijk uw goed recht.

De overheid wil dat u zich in laat enten en gebruikt dit als drukmiddel, u moet een qrcode laten zien en als u dat niet wil kunt u uw contract niet ontbinden. Het idee dat ze geld weggooien trekt wellicht weer wat mensen over de streep.

Weigeren mee te doen daan polarisatie en uitsluiting van mijn medemens staat natuurlijk niet gelijk aan ik ben niet ingeënt. Over de dwang heeft u helaas gelijk.

Uw vraag is goed doordacht en redelijk, maar zodra zo'n dwangmaatregel in de wet is vastgelegd (en daar is men, als ik het goed begrepen heb, mee bezig) zal de rechter zich aan de wet houden en is de redelijkheid uitgeschakeld. Voorlopig schijnen amateursporters in de buitenlucht gevrijwaard en is het voor sportscholen wellicht mogelijk iets in de buitenlucht te organiseren. Hoewel: vanochtend zag ik vanaf een buurtcentrum twee grote groepen met lopers vertrekken. Lekker dicht op elkaar en heel gezellig. Hoe lang dat nog kan is dus de vraag. Die sportschoolontoegankelijkheid leek vorig jaar nog tijdelijk, maar ik overweeg nu om mijn abonnement toch maar op te zeggen. Ik heb een personal trainer en daarmee vorige winter buiten gesport. Wellicht heeft uw sportschool daarvoor suggesties; het personeel daar verdient niet zoveel en die coronamaatregelen gaan ten koste van hun bestaanszekerheid. Ik zelf vind het redelijk om in het kader van de zorg voor de eigen gezondheid ook naar alternatieve mogelijkheden te zoeken. . 

Reageer