Consumentenbond.nl

Nog geen geld terug na annulering Aeroflot Russian Airlines

• 5 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 718 Bekeken

Badge

Beste,

Ik heb vlucht geboekt voor een van familie leden uit Rusland via Aeroflot. Deze vlucht zal op 11 mei 2020 plasten maar is geannuleerd door Aeroflot Russian Airlines zelf. Aantal keren contact opgenomen over terug gaven van geld maar enige wat ze bieden is voucher. Probleem is dat ik komende tijd (lees 3 a 4 jaar) heeft mijn familie in Rusland geen behoefte om te vliegen komen de tijd.  

Is er iets wat ik kan doen? Want ik hoor van iedereen dat ik recht heb om mijn geld terug te krijgen en hoef voucher niet te accepteren. Helaas hebben ze alleen office in Moskou en geheel contact moet in Engels. 

Graag hoor ik tips of advies hier over (graag serieuze reacties).

Al vast bedankt,

JS

7 reacties

Als u met uw creditcard heeft betaald zou u daar kunnen proberen te claimen. Verder zie ik weinig andere mogelijkheden, een zaak beginnen in Moskou lijkt mij onzin.

Reputatie 4
Badge +3

Ze hebben tenminste een brievenbus/kantoor op Schiphol:

Aeroflot-Russian Airlines

kvk 53793757

Schiphol Boulevard159

Schiphol

tel: 020 625 4049 of 020-6270561  (niet gecontroleerd)

anders de voucher verkopen op marktplaats??

Badge +8

Hi @J. Skokan, heb je deze pagina van onze website al bekeken? Hier kun je meer lezen over geannuleerde vluchten en vouchers.

Hi @J. Skokan, heb je deze pagina van onze website al bekeken? Hier kun je meer lezen over geannuleerde vluchten en vouchers.

Is dat artikel van toepassing op vouchers van Аэрофлот?

Serieus, is er een reden waarom Aeroflot iets te maken zou hebben met Nederlandse regels over vouchers? En zo nee, wat zegt dat consumenten over boeken bij buitenlandse vliegtuigmaatschappijen?

Badge

Beste,

Ik heb met behulp van voorbeeld brief van Europees Consumenten Centrum (ECC) nogmaals contact opgenomen met Aeroflot.

Onderstaande bericht is wat ik kreeg terug:

It is with the sincere regret we accept your refusal of offered options for using the payed amount for the ticket and regarding them as unacceptable in your situation.

Please note that the Government of the Russian Federation had set a special refund procedure for the amount payed for transportation in case of passenger refusal for air transportation in the event of introduction of high alert mode on the entire territory of Russian Federation or on a part of the territory[1]. According to the procedure when the contract of carriage is terminated, the obligation of the carrier arises to accept the payed amount for the ticket as payment for the carriage and additional services within 3 years from the departure date of the ticket. Funds not used to pay for air transportation services are subject to a refund after the period of 3 years from the date of departure of the flight specified in the ticket, with interest accruing, the amount of which is determined by the key rate of the Central Bank of the Russian Federation.

We would like to remind you that currently you can take advantage of the special conditions and the options available to you for issuing a certificate, including an option without a personal visit to the office, and additional opportunities for exchanging a ticket. Options are detailed on the airline's website in the "news" section from 30.04.2020 and 20.05.2020 on the links: https://www.aeroflot.ru/xx-en/news/61757?_preferredLanguage=en

and

https://www.aeroflot.ru/xx-en/news/61766?_preferredLanguage=en

In case you will not take advantage of these options, you can apply for a refund after the period of 3 years from the departure date of the flight specified in the ticket.

We will be happy if your decision regarding the issuance of a special certificate and additional options for exchanging ticket will change and we will meet you again on PJSC Aeroflot flights.

Het komt neer dat ik moet voucher nemen ander kan ik pas na 3 jaar terug vragen..absurd moet ik zeggen.

Mocht nog iemand nog een tip heeft dan hoor ik het graag. Maar ben bang dat ik meer niet kan doen.

Het is wat ik al dacht maar ik geen confirmatie op krijg. Dit valt onder Russisch recht en ze hebben met de Nederlandse regels niets te maken. Sorry.

Reageer