Novasol - niet boeken of reserveren!!

  • 11 September 2020
  • 6 reacties
  • 377 Bekeken

Wij hebben een verblijf geboekt in Slovenië via Novasol. Drie weken voor vertrek stelt het land reisbeperkingen in voor Nederlanders i.v.m. COVID. Nederlanders moeten bij binnenkomst eerst 14 dagen in quarantaine. Op basis van de de huurvoorwaarden weigert Novasol, een voucher, omboeken, of restitutie of enig ander coulance. Wij zijn dat geld dus simpelweg kwijt! Belachelijk natuurlijk maar goed dat moet de kantonrechter maar gaan bepalen via onze rechtsbijstandverzekering. Of weet iemand een andere oplossing?

Dus boek of reserveer niet bij Novasol want elk land kan op dit moment op hele korte termijn reisbeperkingen instellen en dan ben je bij deze organisatie gewoon de sjors!

Met groet,

Ruud


6 reacties

Nee ook geen betere ideeën. Als ik de regels samenvat voor een loosgebekte accommodatie dan heb je recht op je geld terug als je het huis niet in mag en anders is het jouw risico. Let wel, dat is mijn samenvatting. Nu mag je het land wel in maar moet je in quarantaine, zeg jij maar onder welke categorie dat dan valt? Ik durf het niet te zeggen. Dus mocht het inderdaad tot een zaak komt ben ik heel benieuwd hoe het afloopt.

OP 10-7 tm 17 juli vakantiehuis gehuurd in Bruinesse in zeeland.het vakantie huis was smeerig,plakt alles.wegens ons leeftijd 80 en 75 plus een hond 4 maand oud. we hebben telefonisch gemeld , werd voorgesteld dat eigenaar kom schoon maken. we waren  erg moe. we wilden nacht blijven en volgend dag vertrekken. de slaapkamer was ook klein ,tussen bed en de muur 10 cm. dus nacht naar  wc. te gaan was een ramp voor ons. ochten zijn we vertrokken.. kost 875, huur van huis en lakens enzf. dus zijn we tegen 1000,€ kwijt. in Carona tijd zo smerigehuis verhuren, hebben we nooit mee gemaakt in Nederland. onderweg hebben we een Duitse mevr. met dochter heeft ook vakantie huis verlaten van het zelfde eigenaar en bedrijf. ze is gelijk huilend weggegaan,we zijn blijven overnachten. ik heb ook adres  van medeslcahtoffer van dat verhaal.
het bedrijf Novosol neemt geen verantwoordelijkheden, ze negeren ons argumenten en willen ook niet deels betalen. wat kunnen we doen ? kunt U ons helpen? graag u reactie
dank *

*[Gegevens verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

wat kunnen we doen?

In principe kunt u gewoon compensatie eisen en in dit geval uw geld terug. Dat zult u gezien hun eerste reacties dan wel een beetje stevig aan moeten zetten en wellicht is een geschillencommissie bevoegd als ze daarbij aangesloten zijn en anders zult u er uiteindelijk om moeten rechten. Een rechtsbijstandverzekering kan dit traject voor u oppakken en anders zult u zelf aan de bak moeten of hulp zoeken.

Badge +5

Hi @Gebruiker1626861773 en welkom op onze Community. Ik zie dat er al is gereageerd door @A. Deen Top! Misschien heb je hier ook nog iets aan :wink:

beste Isolda, de nova sol  reageert niet eens op ons argumenten, ook de foto's die duidelijk kon zien  dat hoofd kussen met vet.

 Nova sol is ook niet aangesloten bij  geschillen commisie, geen  enkele commisie. hoe kan men de  deze oplichterij op hun verantwoording te roepen? 

Reputatie 4
Badge +3

Volgens mij is Novasol lid van HISWA-RECRON en dan zou men aangesloten moeten zijn bij de Geschillencommissie Recreatie.

Of dat gaat helpen? Op basis van de verstrekte informatie verwacht ik helaas niet.

Ben nog wel benieuwd hoe het is afgelopen met de kwestie van  @Gebruiker1586603214 , de starter van het eigenlijke topic.

Reageer