Beantwoord

Opzeggen abonnement Kinepolis (bioscoop)

• 27 September 2021
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Afgelopen aug 2021 heb ik een Kinepolis (bioscoop) Flex Pas aangeschaft.

Gevraagd ook hoe het zat met de toekomstige COVID-19 regels, met als antwoord dat er zeker wel tegemoet wordt gekomen voor de consumenten zoals vorige keer. Ze verwees naar de persoon naast mij die al een Flex pas bezat en tijdelijk mocht stopzetten wegens COVID-19 en later weer kon activeren.

Nu 25 september 2021 officieel het corona paspoort ingaat of testen voor toegang, wil ik heel graag mijn Kinepolis abonnement opzeggen.. 

Op de website staat geschreven : 

“Let op: de KineCard kan worden opgezegd met inachtneming van de minimale abonnementsperiode van drie volledige kalendermaanden en een opzegtermijn van minimaal 18 kalenderdagen voor afloop van de lopende abonnementsperiode.”

Echter heeft Kinepolis op de website de toegang regels aangepast maar niks met betrekking op het recht om je abonnement op te mogen zeggen buiten die drie maanden. Mocht je niet je QR-code willen laten zien of niet elke keer willen testen voor toegang, helemaal niet wanneer je geen spontane vrijheid meer hebt om ‘eventjes’ een bioscoopje te pakken met je flex pas.

Wat zijn de regels rondom wat de overheid nu verbied en oplecht aan de bevolking? En wat zijn mijn rechten? Hoe kan dit opgelost worden.

Mvg,

1. De Bruin
icon

Beste antwoord door Isolda 28 September 2021, 10:07

Bekijk origineel

2 reacties

Er is geen reden uw abonnement stop te zetten, de bioscoop is immers open en verder moet u voldoen aan de regels van de overheid dus u haalt uw prikjes of u test u. Als u niet aan de overheidsregels wil voldoen kunt u dat natuurlijk niet bij de bioscoop neerleggen maar u zou een beroep op coulance kunnen doen al zou ik dat dan niet doen bij de "zittende" cassiere maar met met een brief aan de klantenservice.

Badge +5

Hi @R. De Bruin en welkom! Misschien heb je nog iets aan onze webpagina over het opzeggen van abonnementen. Dit gaat meer over je algemene opzegrechten. Je zou je vraag ook kunnen voorleggen aan mijn collega's van het juridisch team als je lid bent.

Uiteraard kan er ook gewoon verder met je worden meegedacht onder dit topic :slight_smile:

Reageer