PCR-test via Spoedtest. Na 68 uur geen uitslag. Wat zijn mijn rechten?

• 12 July 2021
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Ik heb voor de zekerheid een PCR test laten doen voor mijn vakantie reis. Nu na 68 uur nog geen uitslag binnen(en mijn reispartner ook niet). Spoedtest is niet bereikbaar via de telefoon (ellenlange wachtrij). Nu ben ik volledig gevaccineerd en bleek dat dit ook voldoende was voor de reis, maar zie op internet dat veel mensen wel worden gedupeerd en niet op reis kunnen.Vraag me af waarom hier niet voor wordt gewaarschuwd en dit bedrijf zelfs ook door de overheid is ingehuurd om 24 uurs testen af te nemen. Mag dat zo maar? 

7 reacties

Nee, als je een dienst koopt moeten ze die ook leveren zoals afgesproken.

Er zijn niet alleen wachtrijen aan de telefoon, maar ook op de stoep.
Het is de ideale plek om een corona besmetting op te lopen.
Kom wel eens langs bij een plaatselijke test locatie, ik dacht hebben ze daar een groot straatfeest.

Reputatie 7
Badge +4

wat is er exact afgesproken?

Dat de uitslag er binnen 24 uur is. Ik heb het nu nog niet binnen. Verwacht het ook niet meer. Mijn reispartner ook niet. Heb ze een mail gestuurd waarin ze via een reply mail aangegeven binnen 24 uur te reageren. Ik moet het nog zien….

Reputatie 7
Badge +4

lees even de voorwaarden, ik zag nergens een 24 uur garantie

Nee 24-36 uur. Maar ik heb het via de site van de overheid gedaan. Daar wordt wel aangegeven 24 uur. Ze zullen het vast in de algemene voorwaarden hebben uitgesloten, maar we zijn nu 82 uur verder… dan kun je dit toch niet op deze manier aanbieden als 24 uurs test. 

Badge +5

Hi @Gebruiker1534764546 welkom op de community. Wat een ellende. Daar zit je niet op te wachten… Ik weet niet of je lid bent van de Consumentenbond, maar mijn collega's van advies team denken graag met je mee! Je kan hen op werkdagen tussen 08.30 en 18.00 uur bereiken via 070 445 45 45. 

Reputatie 3
Badge +2

heb je de test bij de GGD gedaan of bij een commerciële (zelf betalen) partij?

Reageer