Consumentenbond.nl
Vraag

Prijsvrij weigert refund bij annulering reis

  • 25 juli 2020
  • 5 reacties
  • 277 Bekeken

Onze pakketreis kan niet door gaan. Hotel is dicht , vlucht heen is geannuleerd.  Prijsvrij kan geen alternatief bieden. Wij willen een alternatief zonder bijbetaling of een refund. Maar prijsvrij weigert en willen een voucher geven met prijs onbekend.  Ook zijn onze inloggevens veranderd   , kunnen nu ook onze bagagekosten ed niet terugvorderen. 

We staan machteloos,  Hoe pakken we dit aan?

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dit soort Corona reisproblemen is landelijk aan de orde van de dag en op dit forum ook zo wat dagelijks.. Verder is het zo ook niet dagelijks in de actualiteit. Eén en ander moet dan toch zo zachtjes aan bekend zijn. De europese commissie heeft over dit onderwerp besloten en het is een verplichting voor alle deelnemende Europese landen, ook Nederland.  Als om Coronaredenen een reis niet door kan gaan en door de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij geannuleerd wordt, dient u uw geld terug te krijgen, of als alternatief kunt u voor een voucher kiezen…. maar U heeft de keuze.  Zie verder alle gerelateerde topics (zie bij corona,vliegtickets, voucher enz., alle antwoorden staan daar echt in, en vraagt anders de adviseurs van de consumentenbond, heeft u meteen maatwerk., ook wat betreft de vlucht, de hotelkosten, bagagekosten, speciale vliegtuigplaatsen, andersoortige onkosten enz.

Prijsvrij geeft ons geen keuze en kan verder niet vinden wat we nu kunnen doen.

Prijsvrij weigert alternatief en geven geen terug betaling,  alleen een voucher , waarvan ze de waarde niet bekend maken 

Reputatie 7
Badge +7

Beste @Gebruiker1595651243 . Het wordt te lang alles te kopiëren, daarom verwijzingen. Zie bij Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus en kijk vbooral bij het hoofdstuk pakketreizen.

Zie bij consumentenbond, diverse adviezen: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/annulering-of-omboeken-reis-bij-onrust

of https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/reisvouchers-bij-annulering-door-coronavirus

En zie ook bij:  https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/coronavoucher-dit-moet-u-weten  Bedenk wel dat de Europese commissie meer beslissingen heeft genomen, met name over geld terug.

Zie ook de geschillencommissies: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/klachten-over-corona-maatregelen/

En de ANWB: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/voordat-de-reis-begint/gevolgen-coronavirus-voor-geboekte-reis

Wie zoekt die vindt. Er zijn volop oplossingen. Prijsvrij is sowieso gebonden aan de wet. Groet Leo.

Hartelijk bedankt Leo ! 

Ik ga het doorlezen. 

Reputatie 2
Badge +2

Prijsvrij beroept zich op de bepalingen van het ANVR. Je kunt ze dus wijzen op de volgende tekst op de website van het ANVR: “De Reisvoucher helpt ook de reisonderneming om minder snel failliet te gaan. Je hoeft natuurlijk de Reisvoucher niet aan te nemen, want je hebt recht op geld terug. Maar wij, gesteund door de Europese Commissie en Economische Zaken, willen je van harte vragen de voucher wél te accepteren. Deze geeft meer zekerheid aan jou én aan de reisonderneming.” (https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=5 )

Reageer