rechtsadvies bij onduidelijkheid

• 15 April 2022
  • 10 reacties
  • 207 Bekeken

Badge +1

Rechtsverhaal ontkent, onterecht hoge zorgkosten: lieve consumenten, even het volgende 

Hoe zit het bij jou als jij een discussie over een product, letsel of dienstverlening hebt? Sommige klanten houden ervan om uren in discussie te blijven en gaan als ze ontevreden zijn zelfs tot een scheldpartij. Persoonlijk hou ik er echt niet van, opkomen voor je recht duurt zolang en kost zoveel moeite maar soms ontkom je er helaas niet aan. Als je er niks mee doet, stapelt het zich op. 

Ben daar integendeel heel rustig met een rechtspersoon in gesprek gegaan en krijg binnen Nederlands recht echt keihard de pet ernaar geworden’we doen er niets mee of we weten niet waar je het over hebt’. Hoe kan dit? Zorgkosten zijn zichtbaar. 

Het is echt een heftig incident geworden terwijl het om best ernstig onderwerp gaat. Hoge verzekeringskosten waarbij geen enkele hulp van sprake was en echt veel heftigere klachten heeft veroorzaakt. 

Heb op de patientvereniging verder  gekeken en las dus dat meerdere patiënten/consumenten zijn doorgestuurd over het aanvragen van rechtspersoon door verkeerde zorgverlening bij hoge kosten afrekenen via de zorgverzekering. Het belemmerd je enorm omdat het probleem niks goeds meebrengt. 

We spreken allemaal Nederlands en dat je jezelf kunt verwoorden over jou verhaal van de zorgverzekering is logisch. Zie gewoon echt geen reden om hele tijd onduidelijkheid en verhaal vervaging te krijgen als antwoord als het qua zorgkosten niet klopt. 

Hoe ga jij met dit soort verkeerde kosten om zonder recht op jurist of advocaat? 

10 reacties

Hallo komkommer,

Heb je misschien een begeleider die je hiermee kan helpen?

Badge +1

Hallo komkommer,

Heb je misschien een begeleider die je hiermee kan helpen?

ben zelf begeleider geweest, ook cliënten geholpen hiermee: zou echt niet moeten om onduidelijkheid te veroorzaken tijdens noodsituaties, geen goed gevoel bij  

Je citeert mij fout. Wil je dat aub veranderen?

Reputatie 7
Badge +8

Ik kan mij bij ieder probleem hier op het forum voorstellen dat men om een oplossing vraagt c.q. naar een oplossing zoekt, en alles serieus gemeend is. Maar het moet wel duidelijk worden waar het over gaat, Vooralsnog begrijp ik er niet veel van. Er schijnt een probleem met zorgkosten te zijn. Vervolgens wat uitleg hoe men met problemen kan omgaan. Bij dit probleem is gekozen met ‘een rechtspersoon’ te spreken. Is dat de zorgverzekering, en welke, en zo niet wat is het dan. En dan over het algemeen bij problemen, dat kan zovele kanten op gaan, de opmerking we weten niet waar u het over heeft, of we kunnen niets vinden, het gaat in miljoenen gevallen goed enz. worden vaak geuit. Soms zijn er specifieke organisaties te raadplegen, cliëntenraden, patiënten verenigingen enz. u kan rechtsbijstand inschakelen, een ombudsman e.d., maar ook daar haal je zelden je recht. In elk geval moet duidelijk zijn waar het over gaat, en dat is het voor mij niet.

Reputatie 6
Badge +3

Wat is het doel van dit topic ?

Heb je zelf een specifiek probleem waarvoor je advies hulp wil krijgen om het op te lossen of is het een algemene discussie over wat er allemaal niet deugt in onze maatschappij ?

Het is een heel effectieve manier om de CB over een tijd te laten beslissen dat de toegevoegde waarde van dit forum gering is.

Badge +1

Sorry wat leest u hier precies? 
Als iemand in gevaar is, gaat u toch geen forum onduidelijk maken: vind nogal reacties

Reputatie 7
Badge +5

op wie reageer je? wat zeg je nou precies en wat bedoel je? 

En als iemand in gevaar is bel je de politie en ga je niet vage kreten op een community zetten. 

Reputatie 6
Badge +5

Rechtsverhaal ontkent, onterecht hoge zorgkosten: lieve consumenten, even het volgende 

’We doen er niets mee of we weten niet waar je het over hebt’. Hoe kan dit? Zorgkosten zijn zichtbaar.

Hoe ga jij met dit soort verkeerde kosten om zonder recht op jurist of advocaat? 

@StayFair komkommer Als TS geeft u, in uw begin verhaal, ook aan dat sommige mensen niet weten waar u het over heeft. Er spreekt veel onbegrip en onrecht uit uw verhaal. Echter is het niet concreet genoeg om inhoudelijk te reageren. Ook de ‘adresgroep’ is niet helder. Zoals @E.B.F. Stroeve ook vraagt: “op wie reageer je nu …… en wat bedoel je?”

U schrijft “Als je er niks mee doet, stapelt het zich op”.  Om rust te krijgen zijn er globaal 3 strategieën:  1. doe wat moet gebeuren, 2. delegeer, vraag een ander het op te lossen en 3. kies ervoor om het te laten rusten cq doe het niet. Omdat uw gevoel van onbegrip en onrecht zo op de voorgrond (u zit als het ware midden in uw probleem) staat is strategie 2 en/of 3 wellicht het overwegen waard.

Reputatie 6
Badge +6

@StayFair komkommer We spreken allemaal Nederlands en dat je jezelf kunt verwoorden over jou verhaal 

De leesbare tekst in dit Topic is helaas (bewust of onbewust) niet duidelijk.

Uit tekst zou ik zeggen dat er gekopieerde en/of vertaalmachine teksten zijn geplakt, die onbedoeld het hele verhaal vervagen.

Ook @StayFair komkommer die zich misschien in het Nederlands niet zo goed kan(wil) uitdrukken krijgt van het Forum antwoorden,

dat het de antwoorden zijn die TS niet wil horen, dat is dan zijn Nederlandse uitleg??

Reageer