Beste,
Op 15 maart zouden wij naar de Canarische eilanden gaan. In de avond van de 14e maart heeft TUI de pakketreis geannuleerd. In de ochtend van de 15e heb ik een mail gekregen dat ik de reissom zou ontvangen nadat ik een terugbetaalverzoek heb gedaan. De bevestiging van TUI heb ik op 15-3 ontvangen dat ik de reissom binnen 7 dagen op mijn rekening wordt geboekt.
Nu begrijp ik met alle hectiek dat het wat langer duurt. In de week van de 15e ontving ik een mail waar de voucher werd aangeboden. Dit was een algemene mail voor alle geannuleerde reizen.
Ik heb diverse keren langduring aan de lijn gehangen, en telkenmale wordt gezegd dat het in orde komt maar langzamerhand twijfel ik.
Kan ik TUI houden aan de betalingsbevestiging?
Groet,
Jules
Beste antwoord door J.A. van Kempen
beste allen,
Ik heb inmiddels bericht gehad van TUI. Van “hogerhand bij TUI” is besloten om de reissom te restitueren. Op advies van L.J.F de Ruiter: “ blijf vechten voor je zaak”. En dat heb ik gedaan.
De voucher heeft momenteel meer nadelen dan voordelen en cash is king.
Mij is het gelukt, dus andere Consumentenbond leden: het is het waard om in contact te blijven met TUI. In Duitsland heeft TUI staatsteun gekregen in de vorm van een lening van 1.8 miljard. Wellicht is TUI nu wat soepeler geworden.
gr, J. van Kempen