Consumentenbond.nl
Vraag

Studiereis naar Verenigd Koninkrijk gaat niet door ivm Corona

• 12 juni 2020
  • 7 reacties
  • 367 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 3 reacties

Mijn dochter heeft een studiereis geboekt naar het Verenigd Koninkrikj (cambridge) Nu willen ze dat zij de reis gaat omboeken maar ze wilde specifiek naar Cambridge. Ook willen ze dat ze een voucher aanneemt geldigheid 1 jaar. Maar volgend jaar kan ze niet hier heeft ze niks aan.

Ze kunnen de reis niet meer leveren zoals beloofd. Ze moet 2 weken in Quarantine. 

De reis koste 3000 euro.  Nu willen ze als ze annuleert ruim 800 euro annuleringskosten in rekening brengen.  Maar zij annuleert niet zij kunnen de beloofde reis niet leveren. Ik wil best wat minder terug maar 800 is een hoop geld.  Als ze meer dan 60 dagen geleden had geannuleerd had ze maar 135 eur hoeven te betalen. Dat vind ik een redelijk bedrag. Temeer omdat zijn in april al informeerde naar de  reis als ze toen had geannuleerd was ze maar 135 euro kwijt geweest.

Graag advies hoe nu te handelen. De reis zou 15 juli zijn

7 reacties

Het principe is precies wat u zegt, als u een reis boekt die ze niet (meer) kunnen leveren als afgesproken moeten ze u uw geld teruggeven. Eventueel kunnen ze u een voucher aanbieden die u mag weigeren, en sowieso moeten ze u uw geld teruggeven nadat de voucher verloopt. Hoe u het beste kunt handelen hangt mogelijk af van het reisbureau. Is het in Nederland gevestigd? Is het bureau aangesloten bij de ANVR?

Wellicht is het sowieso verstandig rechtstreeks de afdeling advies van de Consumentenbond te raadplegen. Die kunt u bereiken tijdens kantooruren op 070 445 45 45

Reputatie 3
Badge +3

Kostte de reis alleen €3000 of is dat inclusief vervoer en verblijf. En belangrijk bij wie heeft u geboekt. Alles ineens of zelf een vlucht geregeld en bij Cambridge verblijf geregeld.

Graag iets meer informatie

De reis is exclusief vervoer. Het is voor 4 weken les krijgen op campus en bij een gastgezin logeren inclusief eten

Geboekt bij education first

Reputatie 3
Badge +3

Als Cambridge specifiek is afgesproken of besproken dan staat u volkomen in uw recht.Zij biedeni u niet waarvoor u heeft betaald en u heeft recht op een volledige vergoeding.

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft zou ik die zeker inzetten.

ok bedankt voor al uw hulp

Hallo ikk63 wat is thans de stand van zaken van u strijd tegen Education First. Wij zitten namelijk met het zelfde, onze dochter zou voor een taalreis naar Amerika met vertrek 13 juli as. Deze reis gaat ook niet door vanwege het nog geldende inreisverbod naar Amerika. Dus ik was even benieuwd.

Reageer