Hoi allemaal.
Het volgende is er aan de hand
In januari heb ik bij Transavia een vlucht geboekt en betaald via iDeal. De vlucht zou in mei zijn, maar die werd vanwege corona natuurlijk geannuleerd. Daarna werd het hele proces in werking gezet van het ontvangen van de reisvoucher en uiteindelijk de mogelijkheid om je geld terug te vragen.
Als je het proces voor restitutie doorloopt lees je op een gegeven moment ergens dat het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald.
In februari ben ik, vanwege een aantal redenen die ik hier niet wil noemen, overgestapt naar een nieuwe rekening. De rekening waarmee in de vlucht had betaald heb ik gesloten. De bank kan deze niet meer heropenen, dit heb ik nagevraagd. Ik had dit willen doen, zodat ik de restitutie van Transavia daarop kon ontvangen.
Al 5 weken probeer ik contact te krijgen met de klantenservice van Transavia, via verschillende kanalen, maar allen onbeantwoord. Dat kan ik nog wel begrijpen, want het is natuurlijk hartstikke druk. Vandaag kreeg ik via whatsapp eindelijk contact met een medewerker. De situatie uitgelegd en gevraagd of ik de restitutie op een ander rekeningnummer kan krijgen. Antwoord van Transavia: “wij kunnen het rekeningnummer helaas niet wijzigen, dus wij kunnen u niet verder helpen. U kunt het beste contact opnemen met uw bank.” Dus ik uitleggen dat ik dat al had gedaan en ook dat ik al bij meerdere organisaties restituties heb moeten aanvragen waarbij het rekeningnummer gewijzigd moest worden en dat dit nooit ergens een probleem vormt. Waarom zou dat bij Transavia niet kunnen?
Ik zit nu dus met het probleem dat mijn bank mijn oorspronkelijke rekening niet kan openen, dat ik de aanvraag voor de restitutie al gedaan heb, en dat Transavia het vervolgens niet op een andere rekening kan storten. Hoe moeilijk kan het zijn?
Welke stappen kan ik nog ondernemen om mijn geld wel op mijn nieuwe rekening terug te zien?