Consumentenbond.nl

Transavia maakt er nog steeds een puinhoop van

  • 19 juni 2020
  • 5 reacties
  • 411 Bekeken

Badge

Half mei had ik vluchten geboekt bij Transavia 22 juni heen vanuit Faro naar Rotterdam en terug 27 juli. Deze werden twee weken erna gecancelled, blijkbaar omdat één van de vluchten was geschrapt. Met vermelding in de mail dat ik een voucher zou krijgen. Die heb ik nooit gekregen. Na twee weken wachten maar gebeld. Nederland totaal onbereikbaar. Dan maar naar Portugees nummer gebeld. 

Omgeboekt op 19 juni. En tot twee keer toe de prijzen met de medewerker gecontroleerd. Kreeg € 72 terug, wat ik zelf moest claimen. Bij de bevestiging van de gewijzigde boeking is echter een van de vluchtprijzen gewijzigd...zodat ik maar € 4 terug zou krijgen. 

 

Na de gewonnen rechtzaak van enkele klanten is het nog steeds een puinhoop. Een bedrijf als Transavia kan zich toch niet verschuilen achter leuzen als: email wordt niet beantwoord. En Klachten kunnen wel drie maanden blijven liggen. 
Ik hoop ten eerste maar dat ik uberhaupt kan vliegen….

En schrijf dit om de Consumentenbond de actuele informatie te geven over de stand van zake bij Transavia. Ik vermoed dat het gewoon een puinhoop is, en dit is zorgelijk. Ik heb schermprints gemaakt van de betreffende vluchtprijzen op deze datum als bewijs. 

Ook schrijf ik dit voor andere gedupeerden, om heel alert te blijven in dit soort situaties. 

Een deel van de zaken zijn moedwillige sabotage, zoals de vermeldingen op de website. Een ander deel zal te maken hebben met de totale crisis waarin dit bedrijf verkeert. 

 

U bent gewaarschuwd!


5 reacties

Ja, dat er sprake is van een warboel bij Transavia en Vliegtickets.nl is mij ook al een tijd duidelijk. Om het netjes uit te drukken. Bij vliegtickets hadden wij voor 20 maart een reis geboekt naar Lanzarote. De reis werd pas achteraf op de reisdag (!) door Transavia geannuleerd. Van Transavia kreeg ik een mail dat we voor eind april een voucher zouden krijgen via de mail. Van vliegtickets.nl hebben we hierover geen enkel bericht mogen ontvangen tot op de dag van vandaag.

Na zeeeeeeeer lang aandringen via de app ( waar blijven de beloofde vouchers??) gisteren een reactie van Transavia gekregen, nl. dat ze het heel druk hebben enz. Sorry, u moet nog wat langer wachten. Want...uw boeking van maart staat nu nog in een wachtrij, dwz. dat het er nog niet van is gekomen om vouchers aan te maken en op te sturen.

Transavia duimt dat we de vouchers spoedig van VLIEGTICKETS.NL opgestuurd krijgen.

Oh, nu dus toch weer vliegtickets ( waar we nooit een bericht van ontvangen hebben).

Onduidelijk. Neemt verder ook niet weg dat we nog steeds met lege handen staan. 

Wordt vervolgd denk ik dan maar.

 

Binnenkort vliegen we naar Lissabon. Nu deze omgeving recent weer een oranje reisadvies heeft vinden we dat niet verantwoord. Transavia geprobeerd te bereiken (naief?), maar heen reactie. We verwachten dat deze vlucht geannuleerd wordt, of dat wij deze bij een oranje reisadvies zelf mogen annuleren met ene geld terug garantie. Onderneemt de consumentbond stappen om ook dit soort zaken met Transavia te bespreken? Als ik alle reacties goed begrijp is de consumentenbond de enige die binnenkort contact gaat hebben met onze groene vrienden...

Reputatie 7
Badge +6

Was vandaag ook in het nieuws . Vouchers worden niet gegeven , tickets worden niet terug betaald en vluchten worden onverwacht geannuleerd . Vaak op het laatste moment en vaak wordt corona als reden genoemd terwijl de werkelijke reden is dat het vliegtuig niet vol genoeg komt en het zo maar kan zijn dat een andere vlucht op dezelfde dag naar dezelfde bestemming WEL vertrekt …..En dat vertellen ze alleen als die niet vol geboekt is , dat je daar op overgeboekt kan worden. 

Op 12 juni werd onze reis geannuleerd van 28 juni, wij ontvingen vouchers met de mededeling dat er zo snel mogelijk geld voor ontvangen kon worden.

Tot op heden kan dit nog steeds niet, er wordt ook totaal niet gezegd wanneer dit wel kan.

Dit is gewoon diefstal!

Badge +8

Na de gewonnen rechtzaak van enkele klanten is het nog steeds een puinhoop.

 

Hi @T.M. de Wijn, nog even uit nieuwsgierigheid: over welke rechtszaak heb je het hier precies?

Reageer