Half mei had ik vluchten geboekt bij Transavia 22 juni heen vanuit Faro naar Rotterdam en terug 27 juli. Deze werden twee weken erna gecancelled, blijkbaar omdat één van de vluchten was geschrapt. Met vermelding in de mail dat ik een voucher zou krijgen. Die heb ik nooit gekregen. Na twee weken wachten maar gebeld. Nederland totaal onbereikbaar. Dan maar naar Portugees nummer gebeld.
Omgeboekt op 19 juni. En tot twee keer toe de prijzen met de medewerker gecontroleerd. Kreeg € 72 terug, wat ik zelf moest claimen. Bij de bevestiging van de gewijzigde boeking is echter een van de vluchtprijzen gewijzigd...zodat ik maar € 4 terug zou krijgen.
Na de gewonnen rechtzaak van enkele klanten is het nog steeds een puinhoop. Een bedrijf als Transavia kan zich toch niet verschuilen achter leuzen als: email wordt niet beantwoord. En Klachten kunnen wel drie maanden blijven liggen.
Ik hoop ten eerste maar dat ik uberhaupt kan vliegen….
En schrijf dit om de Consumentenbond de actuele informatie te geven over de stand van zake bij Transavia. Ik vermoed dat het gewoon een puinhoop is, en dit is zorgelijk. Ik heb schermprints gemaakt van de betreffende vluchtprijzen op deze datum als bewijs.
Ook schrijf ik dit voor andere gedupeerden, om heel alert te blijven in dit soort situaties.
Een deel van de zaken zijn moedwillige sabotage, zoals de vermeldingen op de website. Een ander deel zal te maken hebben met de totale crisis waarin dit bedrijf verkeert.
U bent gewaarschuwd!