Consumentenbond.nl

Transavia naar een code oranje gebied en restitutie

• 17 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 1393 Bekeken

Ik heb in januari tickets gekocht voor een korte vakantie in Girona/Spanje voor september 2020. Nu heeft dat gebied code ‘oranje’ gekregen. Nu kan ik de tickets laten omboeken voor een reis te maken voor 31 maart 2021. Gezien alle Corona ontwikkelingen ben ik dat niet van plan te doen.

Nu kan Transavia toch niet blijven volhouden dat ze nog steeds vliegen op Girona en dat er geen sprake is van resitutie van het ticketbedrag. ik hoe niet persé geld terug maar een voucher dat minstens voor het gehele jaar 2021 geldig is zou ook goed zijn.

Het beleid van de Regering bij code oranje is iig niet te gaan naar zo'n gebied wanneer het niet noodzakelijk is, dus niet voor vakantiebestemming. Transavia zou dan toch hun restituatie/voucher beleid hierop moeten aanpassen?

4 reacties

Volgens mij zijn de regels voor losse tickets als volgt;

Als Transavia moet annuleren heeft u recht op uw geld of als u daarmee akkoord gaat een voucher.

Als Transavia vliegt en niet hoeft te annuleren is het uw risico, U had zich daar eventueel tegen kunnen  verzekeren. De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor uw vervoer, niet voor de vraag of u daar naartoe wil of dat de regering vindt dat u beter niet kunt gaan.

Dank voor de reactie.

Eventueel via mijn annuleringsverzekering nagaan is idd een goed idee.

Helaas hebben we je boeking DXXXXXX geannuleerd. ( Belgrado)

Normaal gesproken zouden we je gelijk een alternatieve vlucht aanbieden, maar dat is nu niet mogelijk omdat we de komende tijd niet naar de bestemming vliegen waarvoor je hebt geboekt. Wil je op een later moment vliegen, houd dan onze website in de gaten voor ons vluchtschema.

Dit is wat ik van Transavia 14-09 te horen kreeg, kon kiezen voor omboeken of geld terug. Ik heb gekozen voor het laatste. 16-09 stond het bedrag op mijn rekening, het kan dus wel. Geboekt net voor de Corona ellende.

Helaas hebben we je boeking DXXXXXX geannuleerd. ( Belgrado)

Normaal gesproken zouden we je gelijk een alternatieve vlucht aanbieden, maar dat is nu niet mogelijk omdat we de komende tijd niet naar de bestemming vliegen waarvoor je hebt geboekt. Wil je op een later moment vliegen, houd dan onze website in de gaten voor ons vluchtschema.

Dit is wat ik van Transavia 14-09 te horen kreeg, kon kiezen voor omboeken of geld terug. Ik heb gekozen voor het laatste. 16-09 stond het bedrag op mijn rekening, het kan dus wel. Geboekt net voor de Corona ellende.

Dus de vlucht was geannuleerd en je hebt je geld terugehad, mooi, zo hoort het dus. MAAR, mensen komen de hele tijd met voorbeelden waarbij de vlucht NIET is geannuleerd, waarbij ze niet WILLEN of MOGEN gaan en dat is NIET het probleem van de luchtvaartmaatschappij maar is rekening man.

Reageer