Consumentenbond.nl
deel je ervaring

Transavia: vlucht geboekt en meteen geannuleerd?

• 9 juni 2020
  • 33 reacties
  • 3209 Bekeken
Transavia: vlucht geboekt en meteen geannuleerd?

Toon eerste bericht

33 reacties

Heb een vlucht geboekt op 22-6, Belgrado- Amsterdam, en op 28-6 vice versa. Binnen een week  staat de vlucht niet meer in het lijstje maar ineens een andere op 21-6, een voucher gekregen en moet nu ineens het dubbele betalen!!! Waarom niet de kans gekregen om voor de vlucht van 21-6 te kiezen, zonder extra kosten??? Begrijp ook niet waarom deze vlucht op 22-6 niet door zou kunnen gaan , staat toch echt los van Corona. En de vlucht van 21-6 was niet beschikbaar ten tijde van mijn boeking.....riekt echt naar oplichting vind ik.

Ik boek vroeg , juist voor de lage prijs, en nu ineens het dubbele, echt heel erg scheef deze werkwijze van Transavia!!!

Reputatie 7
Badge +7

Even zo gauw gelezen een vreemde zaak. En dat ook nog zonder enige uitleg? Maar dit is de topic van de Consumentenbond van @mfeytens. Ik zou het in elk geval haar persoonlijk vragen of de adviseurs van de Consumentenbond. En wellicht hebben zij uw vraag al gelezen.

Badge +8

:arrow_right: Transavia is er niet in geslaagd de zorgen van de Consumentenbond weg te nemen over de problemen rondom geannuleerde vluchten. Die conclusie trekt de Consumentenbond na een gesprek met de luchtvaartmaatschappij. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Badge

Ook wij zijn met stomheid geslagen.
Mijn moeder en tante zouden 4 augustus afreizen naar benidorm met mijn 2 dochters.
Maar aangezien mijn moeder en tante relatief 65 en 70 zijn durven ze de reis niet aan helemaal niet meer nu de boel weer oplaait en wilde gebruik maken van het gratis omboeken.

Helaas mag dat maar tot maart dus de zomervakantie met mijn dochters valt zowiezo in het water want ze mag ze niet doorboeken naar volgend jaar augustus.
Dus dan maar naar eind maart en maar zien of ze er dan nog wat mee zouden gaan doen maar dan waren ze in iedergeval geen geld of tickets kwijt.
Ik heb gekeken voor eind maart en als ik via transavia dezelfde reis zou boeken voor 4 betaalde ik €525 dus wij dachten dat is mooi hoeft er niks bij betaald te worden aangezien mijn moeder al €1200 euro voor de tickets kwijt is.
Wij bellen ja jammer moet dus bovenop de €1200 euro die al betaald is wel bijbetalen…toen ik om uitleg vroeg hoe dat zat en dat dat in mijn ogen niet klopte..immers als ik nu gewoon via de site boek ben ik er maar €525 kwijt en geen €1200.
Kreeg ik een heel bits antwoord en het was graag of niet.
Mijn moeder heeft nu dus maar besloten de tickets te laten verlopen helaas.
daar ze niet van plan is om nog eens bij te betalen voor een periode dat ze eigenlijk al helemaal nog niet daarheen wilt omdat ze graag met haar kleindochters op vakantie wilt.
Dus vakantie kwijt en €1200 euro kwijt.
Zo kan ik ook zaken doen dat is lekker verdienen zo.
Gewoon €1200 in je zak steken zonder er een dienst voor te verlenen.
Slechte zaak van transavia

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb het niet precies uitgezocht, maar de strijd over geld terug van wel betaalde maar geannuleerde reizen, pakketreizen en ook vliegtickets is al vanaf het bekend worden van het coronavirus aan de gang.  Er zijn zeker doorbraken bereikt en voor consumenten goede afloop, maar met name de vliegmaatschappijen traineren. Dat is overigens niet nieuw. Wat zij doen is sowieso niet netjes  of klantvriendelijk, en tegen de wet. Maar het gaat om een hoop geld. Consumenten zullen een hoop geduld moeten hebben.

Deze dagen zijn de maatschappijen flink in het nieuws en niet positief. Al schijnen ze zich er weinig van aan te trekken, voor hun imago is het niet best. Maar in de actualiteit melden zij: ze hebben het druk, zijn volop bezig met de problematiek, het heeft tijd nodig en de directie is met vakantie. Zie ook het artikel van de consumentenbond.

Gewoon €1200 in je zak steken zonder er een dienst voor te verlenen.

Slechte zaak van transavia

Dat kan absoluut niet, als Transavia uw reis annuleert moet u gewoon uw geld terugkrijgen,

Badge

Op 31 mei een vlucht op 27 juni naar Bari geboekt en op 30 juni terug. Binnen paar dagen vluchten op internet niet meer beschikbaar. Zou de vlucht vol zitten? Op geen enkele manier is Transavia bereikbaar. Op 4 juni 21.11 mail ontvangen met annuleren van de vluchten. Mijn vriend, die dezelfde vluchten heeft geboekt, heeft niets ontvangen. Weer contact proberen te zoeken met Transavia, WhatsApp: standaard bericht retour, Mail: reactietermijn 3 maanden, telefoon 2 keer 1,5 uur in de wacht en toen was mijn geduld op. 

Transavia vliegt op zaterdag 27 juni met een latere vlucht naar Bari! (de dag dat we zouden vliegen) en we hebben kunnen regelen dat we tot donderdag 2 juli kunnen blijven(accommodatie, werkgever)

Wat ik vraag aan Transavia dat ze onze vluchten kosteloos omboeken van zaterdag 27 juni tot donderdag 2 juli. 

Omdat er geen duidelijkheid was hebben wij nog niet omgeboekt. De prijs van de tweede vlucht op zaterdag inmiddels opgelopen tot bijna 300 euro. 

Vanmorgen eindelijk iemand aan de telefoon gehad. Medewerker weigert om mijn vlucht kosteloos om te boeken. Zij kan dat niet. Als ik verwijs naar mijn consumentenrechten geeft ze aan dat ik dan een klacht in moet dienen. Wachttijd drie maanden. Ook geeft ze aan dat het een uitzonderlijke situatie is en heel druk is.

Een “echt en serieus” bedrijf neemt maatregelen als het druk is! Waarom niet s’avonds en de weekenden bereikbaar!!! Hier hoeven mijn belastingcenten niet naartoe!

Medewerkers van Transavia (geinstrueerd door de leiding) denken absoluut niet mee met een klant die zelf ook helpt om een oplossing te zoeken(2 dagen later retour)

Badge

Ik had vorig jaar november al geboekt voor mei en voor 1 juli naar Spanje. Van mei is geannuleerd vanwege Corona, dat snap ik en heb ik een voucher gekregen wat wel even heeft geduurd maar dat was voor mij niet erg. Ik hoef mijn geld niet terug ik vind een voucher prima maar dan spreek ik voor mezelf.

Ik snap dat het financieel moeilijk is voor Transavia en daar heb ik begrip voor maar een maand van te voren wordt onze tickets geannuleerd voor 1 juli. Je krijgt dan in de avond een mail en raakt gefrustreerd omdat je niet kan reageren niets.

Ik heb veel contact gehad met Transavia via whats app en ze hebben mij altijd goed te woord gestaan weliswaar duurde het weleens langs maar ze hebben hun best gedaan. 

De dag nadat onze reis van 1 juli werd geannuleerd ben ik 3,5 uur bezig geweest met proberen te bellen en te bellen. Eerst na een half uur wachten verbinding verbroken daarna na een uur in de wacht gestaan te hebben contact gehad maar viel de verbinding weer weg, daarna nog een uur en 10 minuten in de wacht gestaan voordat ik weer contact had. Meteen gevraagd voor als het contact weer werd verbroken of ze dan terug wilde bellen. Inderdaad gebeurde dit en werd ik netje teruggebeld. Ik heb uiteindelijk om geboekt want op de site vlogen ze wel op 1 juli maar een avondvlucht. Ik was wel gepikeerd dat ze de vlucht hadden geannuleerd i.p.v contact op te nemen van we kunnen niet 3 vluchten op een dag doen, wat ik heel begrijpelijk vind, maar we kunnen u wel om boeken naar de avondvlucht op dezelfde dag. De grenzen zijn verdorie per 1 juli open en sinds gisteren heeft Spanje gezegd dat de grenzen officieel 21 juni open gaan.Transavia is te voorbarig geweest met annuleren, ze wisten dat de grens van Spanje 1 juli open ging. Ik moest 488,- euro bij betalen. Het is schandalig voor dezelfde dag en eigenlijk wordt er zelfs een dag van je gepikt want nu komen we in de avond laat aan anders vroeg in de ochtend. Maar dat vind ik niet zo erg het ergste is dat ik mijn voucher van mei heb ingezet voor 1 juli dus 2 vakanties worden nu 1 vakantie. Ik heb niet voor niets vroeg geboekt en de mensen die toevallig al geboekt hadden voor de avondvlucht of elders in juli waarvan de vlucht wel doorgaat die hoeven niets bij te betalen. Ik wil hier echt werk van maken, om boeken en vouchers prima voor mij maar voor dezelfde dag zoveel bijbetalen vind ik schandalig. Ik wil dat het verschil van prijs mij terug betaald gaat worden desnoods in een voucher maar dit is niet rechtvaardig.

Verder lees ik hierboven dat bij iemand anders wel de vlucht doorging maar was verplaats naar ander tijdstip. Zie citaat van een ander persoon( Gisteren bericht gehad van Transavia dat onze vlucht op 25-06-2020 doorgaat, weliswaar met latere vertrektijd.)

Maar onze vlucht wordt geannuleerd duidelijk geldklopperij want ze hadden mijn vlucht ook gewoon moeten laten staan en weliswaar voor de avondvlucht moeten doen. Ik had een auto gehuurd ook dit moest weer om geboekt worden en alles wordt duurder naarmate de vertrekdatum nadert.

Reageer