Consumentenbond.nl
deel je ervaring

Transavia: vlucht geboekt en meteen geannuleerd?

• 9 juni 2020
  • 33 reacties
  • 3209 Bekeken
Transavia: vlucht geboekt en meteen geannuleerd?
Reputatie 4
Badge +6

Transavia is weer begonnen met vliegen. Helaas hebben wij signalen ontvangen dat mensen die nu vliegtickets boeken, binnen een paar dagen alweer een annulering ontvangen. Er wordt vervolgens alleen een voucher aangeboden. Maar een voucher is niet verplicht. Je moet ook kunnen kiezen voor een andere vlucht, de reis kosteloos omboeken of geld terug.

Heb jij recent een vlucht geboekt met Transavia? Deel je ervaring!

33 reacties

Wij zouden op 2 mei naar Lissabon vliegen en 16 mei terug(geboekt vorig jaar november) vlucht geboekt via budgetair vlucht metTransavia,. Via de whatsapp contact gehad met transavia en daar werd beloofd dat we eind mei onze voucher krijgen, ok prima maar eind mei niks op de mail, gebeld op het 06 nummer ineens niet meer in gebruik , op het 020 nummer krijg je elke keer een bandje met lange wachtrijden, per mail geen reactie, budgetair gebeld en gemaild ook geen contact, via social media bleef het ook stil , kortom nog niks ontvangen en totaal geen bericht. Tot ik gisteren via facebook te horen kreeg dat de voucher al op 22 mei was gestuurd naar de firma waar we aan betaald hebben, Travix(budgetair),die gebeld ,  maar kantoor gesloten, email dan maar helaas niet meer in gebruik, ik ben hier echt heel boos en verbaasd over , ik vond een voucher prima maar ga er nu toch aan denken om het geld terug te vragen ben helemaal klaar met deze bedrijven. Heb inmiddels ook de SGR aangeschreven 

Ook hier problemen met Transavia.

We hebben weken geprobeerd om onze reis die vandaag naar Malaga zou zijn om te boeken. Door Cornona en het vallen onder de risicogroep zien we het niet zitten om nu naar Spanje te gaan. Door vertraging van de vlucht hadden we recht om de vlucht om te boeken. Als de vlucht goedkoper zou zijn, hebben we pech, bij duurdere vlucht bijbetalen. Prima! We hadden een nieuwe datum uitgezocht, die veel goedkoper was dan wat we voor deze tickets betaald hebben. Echter bij het om boeken kwam er bij Transavia een bedrag uit wat veel meer was! Ongeacht de datum kwam er standaard meer geld bij!  Via geen enkel kanaal heb ik contact kunnen krijgen, alleen standaard antwoorden op whatsapp en twitter berichten en telefonisch al helemaal onbereikbaar. 

Daarnaast wacht ik nog steeds op informatie over mijn gecancelde vlucht van juni naar Barcelona geboekt via Edreams… 

Heeft veel geld en moeite gekost en niet tof als twee werkeloze zzp-ers…. Jammer Transavia! 

Badge +8

:arrow_right: Transavia is er niet in geslaagd de zorgen van de Consumentenbond weg te nemen over de problemen rondom geannuleerde vluchten. Die conclusie trekt de Consumentenbond na een gesprek met de luchtvaartmaatschappij. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Badge

Ook wij zijn met stomheid geslagen.
Mijn moeder en tante zouden 4 augustus afreizen naar benidorm met mijn 2 dochters.
Maar aangezien mijn moeder en tante relatief 65 en 70 zijn durven ze de reis niet aan helemaal niet meer nu de boel weer oplaait en wilde gebruik maken van het gratis omboeken.

Helaas mag dat maar tot maart dus de zomervakantie met mijn dochters valt zowiezo in het water want ze mag ze niet doorboeken naar volgend jaar augustus.
Dus dan maar naar eind maart en maar zien of ze er dan nog wat mee zouden gaan doen maar dan waren ze in iedergeval geen geld of tickets kwijt.
Ik heb gekeken voor eind maart en als ik via transavia dezelfde reis zou boeken voor 4 betaalde ik €525 dus wij dachten dat is mooi hoeft er niks bij betaald te worden aangezien mijn moeder al €1200 euro voor de tickets kwijt is.
Wij bellen ja jammer moet dus bovenop de €1200 euro die al betaald is wel bijbetalen…toen ik om uitleg vroeg hoe dat zat en dat dat in mijn ogen niet klopte..immers als ik nu gewoon via de site boek ben ik er maar €525 kwijt en geen €1200.
Kreeg ik een heel bits antwoord en het was graag of niet.
Mijn moeder heeft nu dus maar besloten de tickets te laten verlopen helaas.
daar ze niet van plan is om nog eens bij te betalen voor een periode dat ze eigenlijk al helemaal nog niet daarheen wilt omdat ze graag met haar kleindochters op vakantie wilt.
Dus vakantie kwijt en €1200 euro kwijt.
Zo kan ik ook zaken doen dat is lekker verdienen zo.
Gewoon €1200 in je zak steken zonder er een dienst voor te verlenen.
Slechte zaak van transavia

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb het niet precies uitgezocht, maar de strijd over geld terug van wel betaalde maar geannuleerde reizen, pakketreizen en ook vliegtickets is al vanaf het bekend worden van het coronavirus aan de gang.  Er zijn zeker doorbraken bereikt en voor consumenten goede afloop, maar met name de vliegmaatschappijen traineren. Dat is overigens niet nieuw. Wat zij doen is sowieso niet netjes  of klantvriendelijk, en tegen de wet. Maar het gaat om een hoop geld. Consumenten zullen een hoop geduld moeten hebben.

Deze dagen zijn de maatschappijen flink in het nieuws en niet positief. Al schijnen ze zich er weinig van aan te trekken, voor hun imago is het niet best. Maar in de actualiteit melden zij: ze hebben het druk, zijn volop bezig met de problematiek, het heeft tijd nodig en de directie is met vakantie. Zie ook het artikel van de consumentenbond.

Gewoon €1200 in je zak steken zonder er een dienst voor te verlenen.

Slechte zaak van transavia

Dat kan absoluut niet, als Transavia uw reis annuleert moet u gewoon uw geld terugkrijgen,

Badge

Transavia is weer begonnen met vliegen. Helaas hebben wij signalen ontvangen dat mensen die nu vliegtickets boeken, binnen een paar dagen alweer een annulering ontvangen. Er wordt vervolgens alleen een voucher aangeboden. Maar een voucher is niet verplicht. Je moet ook kunnen kiezen voor een andere vlucht, de reis kosteloos omboeken of geld terug.

Heb jij recent een vlucht geboekt met Transavia? Deel je ervaring!

18 november 2019 een vlucht geboekt (T6ECRI)naar Faro voor 13 juni tot 25 juni 2020. Half mei 2020 werd e vlucht geannuleerd, maar kon ik telefonisch omboeken. Dit gebeurde eind mei nog een keer. 4 juni  kreeg ik, via mail om 22:00 uur,  bericht dat de complete vlucht was geannuleerd. De volgende ochtend gebeld en na 58 minuten in de wacht te staan, een nieuwe vlucht kunnen boeken van 13 juni t/m 25 juni (NCRV3A). Heenvlucht was dezelfde tijd, alleen terug was later in de avond en de vlucht was 34 euro duurder. Heerlijke vakantie gehad, maar tot op vandaag nog steeds geen bericht dat ik mijn geld terug krijg, of een voucher (wat ik in dit geval niet accepteer). Via mail zijn ze niet te bereiken en telefonisch al (bijna) helemaal niet. Vandaag is het me geluk en kreeg ik te horen dat aale vouchers voor 1 september verstuurd worden. Als je dan geen bericht hebt ontvangen, gaan ze dieper zoeken…….

Tickets met Transavia vlucht geboekt via tussenpersoon Edreams. Na contact met Transavia blijkt dat zijn mijn geld hebben terug gestort naar edreams wegens geannuleerde vlucht. Edreams is onbereikbaar, het lijkt wel een spookbedrijf. Wie heeft dezelfde ervaring en een tip voor mij?

Reageer