Consumentenbond.nl
deel je ervaring

Transavia: vlucht geboekt en meteen geannuleerd?

• 9 juni 2020
  • 33 reacties
  • 3209 Bekeken
Transavia: vlucht geboekt en meteen geannuleerd?
Reputatie 4
Badge +6

Transavia is weer begonnen met vliegen. Helaas hebben wij signalen ontvangen dat mensen die nu vliegtickets boeken, binnen een paar dagen alweer een annulering ontvangen. Er wordt vervolgens alleen een voucher aangeboden. Maar een voucher is niet verplicht. Je moet ook kunnen kiezen voor een andere vlucht, de reis kosteloos omboeken of geld terug.

Heb jij recent een vlucht geboekt met Transavia? Deel je ervaring!

33 reacties

Tekst op site transavia: 10 juni 15.30 laatste update Transavia vluchten. Vlucht Rotterdam - Malaga op 20 juni staat er niet bij, is dus gecanceld.

Nog even gekeken om 18.30 uur. Dezelfde tekst: laatste update 10 juni 15.30 uur. Totaal andere vluchten. Vlucht staat er nu wel bij.

Terugvlucht 4 juli nog niet bekend. Nwe update komt 15 juni.

Geen idee wat te doen nu?

Reputatie 7
Badge +7

Elders in een topic (alleen blijven vanwege coronavirus) maak ik melding van een rechtszaak die tegen KLM en Transavia gaat plaatsvinden. Deze rechtszaak gaat ook over vouchers en geld teruggave.

Badge

Bij mij is vrijdag 5 juni een vlucht vanuit Portugal naar Nederland geannuleerd. Zonder duidelijke reden. En met een opmerking dat ik een voucher zou krijgen. Na een week geen voucher ontvangen. Transavia is totaal onbereikbaar, niet via email, niet via telefoon. Kon alleen via de Engelstalige optie nog een dame in India bij een callcenter spreken. Klachten kunnen wel drie maanden op de stapel blijven liggen. Ik zag op de website dat de betreffende vlucht niet meer in het schema staat. Maar met de onzekerheid moeten ze dan vluchten ook niet inplannen. Ik had bewust al niet gekozen voor een datum vroeger in juni. 

En wat ik nu begrijp misdadig volgens Europees recht. Eerder had ik bij het begin van de crisis een vlucht voor mijn moeder gecancelled. Dan kun je natuurlijk fluiten naar je geld. 

Duidelijk totale puinhoop. Ik heb er wel begrip voor dat dit crisis is. Maar dit is gevaarlijk, en griezelig. Hoe zal het dan met de veiligheid van de vluchten gesteld zijn kun je jezelf afvragen. 

Ik hoop dat de Consumentenbond een constructieve rol in dit conflict kan spelen. 

-------------
Bijlage: de mail die ik kreeg van Transavia:
------------

Beste meneer Thierry de Wijn,
Jouw vlucht met boekingsnummer ... en vluchtnummer HV5204 gaat niet door. Natuurlijk vinden we het ontzettend vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je vlucht. Je krijgt een voucher ter waarde van jouw boeking, inclusief de extra producten die je hebt gekocht, zoals bagage. We sturen de voucher binnenkort naar de hoofdboeker. Daarnaast bieden we je graag de mogelijkheid om een teruggave aan te vragen. We werken er achter de schermen hard aan om dit technisch mogelijk te maken. In de mail met je voucher laten we je weten hoe je je teruggave aan kunt vragen.

Retourvlucht geboekt?
Heb je naast deze mail een mail ontvangen dat een van de vluchten in je boeking wel doorgaat of heb je over deze vlucht nog geen mail ontvangen? We begrijpen dat dat verwarrend is, maar dit lukt technisch niet anders. Voor de zekerheid annuleren we je hele boeking.

Als je op de website van Transavia een boeking hebt gemaakt, ontvang je een voucher. Heb je bij een reisorganisatie geboekt? Neem dan contact op met je reisorganisatie.

Alternatieve vlucht naar jouw bestemming
Het goede nieuws is dat we onze vluchten naar jouw bestemming wel weer opstarten. Met je voucher kun je een nieuwe vlucht naar je bestemming boeken, zodat je reis op een later moment toch door kan gaan. We kijken een paar weken vooruit welke vluchten we weer kunnen opstarten. Hierdoor is het mogelijk dat een vlucht die nu door lijkt te gaan later alsnog wordt geannuleerd. Uiteraard ontvang je dan een nieuwe voucher.

Veilig en gezond vliegen
We nemen extra maatregelen om veilig te kunnen vliegen. Een daarvan is dat we passagiers en medewerkers aan boord verplichten om mondkapjes te dragen. We vragen passagiers om die zelf mee te nemen. Daarnaast reinigen we onze vliegtuigen vaker en grondiger en passen we de service aan boord aan.

Lees meer over veilig en gezond vliegen met Transavia.

Heb je nog een vraag? Kijk dan op onze website voor alle informatie over het coronavirus en hoe we onze vluchten weer opstarten. Hier vind je ook meer informatie over de voorwaarden van je voucher en hoe we onze vluchten weer opstarten.
Met vriendelijke groet,

Transavia

@T.M. de Wijn dus u heeft ook net een vlucht geboekt die meteen geannuleerd is? Want dat haal ik niet uit uw verhaal.

Reputatie 7
Badge +7

Volgens mij heeft u een vlucht geboekt die meteen door Transavia geannuleerd is. Is dat door Transavia gebeurd en wat is meteen? Of te wel bieden ze een vlucht aan die ze niet hebben en meteen afzeggen? En bieden ze dan meteen een voucher aan? Die regeling is er toch alleen voor coronacrisis reizen?

Zoals al aangegeven wordt “is het verwarrend".  Wat is de reden van “gaat niet door”. Waarom bieden ze ineens een voucher en later melden ze weer …. daarnaast bieden wij de mogelijkheid van geldteruggave. Vervolgens starten ze de vluchten weer opstarten……. alles herhalen heeft geen zin, dit is zeer verwarrend..

Badge

vlucht gaat door terwijl toeristen pas vanaf 01-07-2020 welkom zijn in Spanje

In maart 2020 zouden wij naar Malga vliegen met Transavia. Deze hebben wij omgeboekt naar 25-06-2020 heenvlucht en terugvlucht op 01-07-2020 (met bijbetaling omdat de tickets duurder waren).
Gisteren bericht gehad van Transavia dat onze vlucht op 25-06-2020 doorgaat, weliswaar met latere vertrektijd.
Spanje hanteert echter toeristen toelating vanaf 01-07-2020. Wij zijn toerist en behoren dus niet tot de essentiële doelgroep.

Nu kunnen wij wel kosteloos omboeken.In dat geval zouden wij de tweede helft van november gaan. echter in deze maand zijn de kosten voor een retourticket aanzienlijk goedkoper dan wat wij nu voor de ticket hebben betaald. Transavia website vermeld dat wanneer de ticket bij omboeken duurder is dat er dan bijbetaald moet worden, maar schrijft niets over teruggave van geld wanneer de ticket goedkoper is. Ik verwacht dan ook dat wanneer bij omboeken de ticket goedkoper is zij niets gaan terugbetalen. wanner dit het geval is, is er sprake van pure diefstal door Transavia

Gewenste Oplossing

1e. volledige teruggave van betaalde bedrag wanneer de heenvlucht voor 01-07-2020 plaatsvindt naar Spanje voor toeristen. Dit i.v.m. het gegeven dat Spanje pas vanaf 01-07-2020 toeristen toelaat

2e. Of mensen die als toerist een vlucht hebben geboekt de keuze laten of zij al of niet naar Spanje willen vliegen (behoren dus niet tot de doelgroep die wel door Spanje worden toegelaten tot 01-07-2020). wanneer men ervoor kiest om niet te vliegen dan volledige terugbetaling van het betaalde bedrag van de tickets

3e. Wanneer Transavia dat niet wil, ook bij kosteloos omboeken waarbij de nieuwe ticket goedkoper is, restitutie van het verschil tussen reeds betaalde ticket en kosten nieuwe ticket wanneer deze goedkoper zijn. Het is namelijk niet uit te leggen dat wanneer een ticket duurder is bij omboeken dat men dan moet bijbetalen terwijl wanneer deze goedkoper is dat er dan NIET wordt terugbetaald.

In z'n algemeenheid maakt Transavia er nu een potje van en dupeert niet alleen ons maar ook vele andere klanten. Wordt tijd dat de overheid/consumentenorganisaties hierin nu actie gaan ondernemen om de consument beter te beschermen

Reputatie 7
Badge +7

Kennelijk heeft u veel geprobeerd en oplossingen aangedragen . Maar het loopt kennelijk op niets uit.   Toch maar in gesprek blijven en hopen dat Transavia wat in uw richting mee denkt. Het is een vreemde tijd, maar enige coulance moet toch mogelijk zijn?                     

Badge

Wanneer u bedoeld dat enige coulance toch mogelijk moet zijn vanuit mij !!!!. 

Het feit is dat Spanje geen toeristen toelaat tot 01-07 dat vanaf afgelopen dinsdag in Spanje wetgeving is geworden  Wat wanneer Spanje ons niet toelaat. Mag ik dan terugvliegen met Transavia na eerst weer een retourticket te hebben gekocht?????? of mogen wij eerst in de opvang van “ongewenste vreemdelingen” zitten tot wij op 01-07 mogen terugvliegen dat al is geboekt.

Wanneer u bedoeld dat enige coulance vanuit Transavia mogelijk moet zijn dan lijkt het mij verstandig dat u alle reacties op internet (diverse websites) nogmaals eens gaat doornemen om tot de conclusie dat Transavia in grote lijnen niet klantvriendelijk meedenkt. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb volledig begrip voor uw situatie. En enige coulance hoop ik nog bij Transavia te vinden. Niet omdat ze zo vriendelijk, zo klantvriendelijk zijn, maar omdat vele gedupeerden zich nu toch laten horen en al gedreigd hebben met een rechtszaak. De veronderstellingen zijn niet verzonnen belangrijk is wat gaan Transavia en KLM er aan  doen.

Badge

Laten we dan maar hopen dat Transavia tot bezinning komt….

maar de druk vanuit de samenleving (met name van klanten die een ticket hebben geboekt) moet waarschijnlijk nog groter worden alvorens Transavia op alle fronten tot bezinning gaat komen.

eerste overwinning op Transavia (door deze druk) is al gewonnen zodat zij nu voor alle vouchers geld terug gaat geven….nu de overige hobbels nog. 

Reputatie 7
Badge +7

Uiteraard, stapje voor stapje, dat zou niet horen bij deze problematiek, maar zo werkt het wel. Men, dus welke bedrijven ook, probeert altijd eerst overal onder uit te komen, zeker als ze moeten betalen. Dan maken ze gebruik van de enorme verwarring die er heerst, wat de tegengestelde adviezen zijn legio. De bedragen die ermee gemoeid zijn, zijn niet misselijk, dat kan ieder bedrijf niet opbrengen….. dus faillissement. Dus de boel ophouden, hoort erbij. Kortom gedupeerden moeten helaas geduld hebben. Succes verder.

Badge +8

:arrow_right:  De Consumentenbond wil met de directie van Transavia in gesprek over de manier waarop het bedrijf omgaat met passagiersrechten bij geannuleerde vluchten. De Consumentenbond heeft de directie per brief uitgenodigd vanwege de vele klachten die de belangenbehartiger over de luchtvaartmaatschappij krijgt. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Badge

Hoi Imke

met dank voor je reactie en doorverwijzing.

Wanneer Transavia positief reageert op de uitnodiging om in gesprek te gaan hoop ik dat de consumentenbond niet alleen o.a. annuleringen en het vervolg hierop meenemen in gesprek maar ook dat zij o.a. vluchten laten doorgaan voor toeristen naar landen waar nog een inreisverbod voor geldt (zoals voor Spanje),  geen restitutie bij omboeken nieuwe tickets tegen een lager prijs etc etc.

Nederland mag de reismogelijkheden hebben versoepeld echter dat betekent nog niet dat overal heen gereisd kan worden. Dit is land afhankelijk. Transavia weet dit ook maar heeft hier maling aan. Hun standpunt, wij vliegen, en zoek het voor de rest maar zelf uit. 

succes

Badge +8

Goed nieuws! :tada: Alle passagiers van KLM en Transavia kunnen bij een geannuleerde vlucht hun geld terugkrijgen. Dat geldt ook voor reizigers met een vlucht die voor 14 mei werd gecanceld. Deze groep kreeg eerst alleen een voucher. De Consumentenbond is blij dat de maatschappijen hun beleid aanpassen, maar houdt wel een vinger aan de pols bij de uitvoering. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Ik heb een vlucht op 18 juni naar Malaga en een mail ontvangen dat deze doorgaat. Echter, toeristen mogen het land niet in. Na contact met Transavia de mededeling dat ik de vlucht kan omboekennaar datum voor 31 maart naar alleen dezelfde bestemming. Ik krijg geen voucher en geen geld terug. De vlucht gaat door omdat t niet alleen toeristen zijn. Ik word nu gedwongen naar Malaga te gaan voor 32 maart 2021. De accomodatie is gecancelled evenals de terugvlucht met easyjet. Ik wil gewoon mijn geld terug want ik mag Spanje niet in op die datum. 

Ik wil gewoon mijn geld terug want ik mag Spanje niet in op die datum. 

Het spijt mij maar u gaat uw geld zeer waarschijnlijk niet terugkrijgen. Easyjet is al niet bepaald de meest klantvriendelijke maatschappij en in dit geval staan ze in hun recht. Zij zijn verantwoordelijk voor het vervoer dat u geboekt heeft en daarmee is voor Easyjet de kous af.

Easyjet betaald juist wel netjes terug dit gaat om Transavia. 

Easyjet betaald juist wel netjes terug dit gaat om Transavia. 

Sorry, ik had u niet goed begrepen maar de enige reden dat Easyjet mensen wel terugbetaalt is omdat ze blijkbaar (nog) niet vliegen op die bestemming. Het principe blijft is dat als uw vlucht gaat en ze u een stoel aan kunnen bieden de maatschappij aan zijn  verplichtingen heeft voldaan. De rest is coulance en daar kunt u om vragen maar niet afdwingen.

Reputatie 7
Badge +7

Dit is een moeilijk geval. Imke geeft boven aan dat:  Alle passagiers van KLM en Transavia kunnen bij een geannuleerde vlucht hun geld terugkrijgen. Dus duidelijk bij een geannuleerde vlucht. U geeft aan:  Ik heb een vlucht op 18 juni naar Malaga en een mail ontvangen dat deze doorgaat.  Dus duidelijk een vlucht die doorgaat, en niet is geannuleerd. De maatschappij voldoet dus aan haar verplichtingen en kan dus niets verweten worden. Maar vraag als u lid van de bond bent hen nog eens om advies, en/of vraag Transavia nog een vriendelijk om coulance. Ja makkelijk is dit niet,

Badge

Over het niet toelaten van toeristen in Spanje is de IATA website  als ook de website nederlandwereldwijs.nl duidelijk. Zo moeilijk is het dus niet en dient Transavia geboekte tickets door toeristen voor 01-07 te annuleren.

WEBSITE NEDELANDWERELDWIJD.nl

1. Reizen van Nederland naar Spanje

Kan ik naar Spanje reizen? 

Nee, over het algemeen kan niet naar Spanje gereisd worden. Er geldt een algemeen inreisverbod (via lucht, zee en land). Alleen voor een aantal uitgezonderde groepen of gevallen is inreis mogelijk (zie volgende vraag). Luchtvaartmaatschappijen die weer naar delen van Spanje vliegen kunnen alleen passagiers meenemen die vallen in een van deze uitzonderingscategorieën. Reizigers die niet aan onderstaande criteria voldoen kunnen worden teruggestuurd door Spaanse grensbewaking. Daarnaast is het Nederlandse reisadvies voor Spanje oranje. Dat wil zeggen dat het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert alleen naar Spanje te reizen als dat echt noodzakelijk is (vakantiereizen zijn niet noodzakelijk).

WEBSITE IATA

Gepubliceerd op 08-06-2020 1. Passagiers mogen Spanje niet binnenkomen. Dit geldt niet voor: - Onderdanen en inwoners van Spanje; - Passagiers die via Spanje terugkeren naar hun woonplaats in Andorra, Oostenrijk, België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland (Rep.), Italië, Letland , Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden of Zwitserland; - Passagiers met een door een Schengenlidstaat afgegeven langetermijnvisum dat via Spanje terugkeert naar hun land van verblijf; - Onmiddellijke gezinsleden van een onderdaan van Spanje die samen reizen of reizen om zich bij de onderdaan van Spanje aan te sluiten; - Beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg of ouderenzorg bij de uitvoering van hun taken; - Transport van goederenpersoneel; - diplomaten, internationale organisaties, militairen en leden van humanitaire organisaties bij de uitvoering van hun taken; - Mensen die om dwingende familiale redenen naar behoren zijn geaccrediteerd; - personen die redenen van overmacht of noodsituatie documenteren of wier toegang om humanitaire redenen is toegestaan; - Passagiers die voor werkdoeleinden reizen, naar behoren gedocumenteerd als ze aankomen uit Oostenrijk, België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland (Rep.), Italië, Letland, Litouwen , Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden of Zwitserland. 2. Passagiers moeten 14 dagen zelf in quarantaine gaan. - Dit geldt niet voor vervoer van goederenpersoneel. - Dit geldt niet voor beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg bij de uitvoering van hun taken als ze niet in contact zijn geweest met coronavirus (COVID-19) -patiënten. 3. Een ingevuld formulier voor het lokaliseren van passagiers in de volksgezondheid moet bij aankomst worden getoond. 4. Passagiers kunnen alleen landen op Alicante (ALC), Barcelona (BCN), Bilbao (BIO), Fuerteventura (FUE), Gran Canaria (LPA), Ibiza (IBZ), Madrid (MAD), Malaga (AGP), Menorca ( MAH), Lanzarote (ACE), Palma de Mallorca (PMI), Santander (SDR), Sevilla (SVQ), Tenerife-Sur (TFS) of Valencia (VLC). - Dit geldt niet voor nood-, humanitaire of medische vluchten en technische stops. 5. Verblijfsvergunningen en D-visa die na 14 december 2019 zijn verlopen, worden geaccepteerd voor toegang. Deze documenten zijn 6 maanden geldig nadat de alarmtoestand is beëindigd.

Heb een vlucht geboekt op 22-6, Belgrado- Amsterdam, en op 28-6 vice versa. Binnen een week  staat de vlucht niet meer in het lijstje maar ineens een andere op 21-6, een voucher gekregen en moet nu ineens het dubbele betalen!!! Waarom niet de kans gekregen om voor de vlucht van 21-6 te kiezen, zonder extra kosten??? Begrijp ook niet waarom deze vlucht op 22-6 niet door zou kunnen gaan , staat toch echt los van Corona. En de vlucht van 21-6 was niet beschikbaar ten tijde van mijn boeking.....riekt echt naar oplichting vind ik.

Ik boek vroeg , juist voor de lage prijs, en nu ineens het dubbele, echt heel erg scheef deze werkwijze van Transavia!!!

Reputatie 7
Badge +7

Even zo gauw gelezen een vreemde zaak. En dat ook nog zonder enige uitleg? Maar dit is de topic van de Consumentenbond van @mfeytens. Ik zou het in elk geval haar persoonlijk vragen of de adviseurs van de Consumentenbond. En wellicht hebben zij uw vraag al gelezen.

Badge

Op 31 mei een vlucht op 27 juni naar Bari geboekt en op 30 juni terug. Binnen paar dagen vluchten op internet niet meer beschikbaar. Zou de vlucht vol zitten? Op geen enkele manier is Transavia bereikbaar. Op 4 juni 21.11 mail ontvangen met annuleren van de vluchten. Mijn vriend, die dezelfde vluchten heeft geboekt, heeft niets ontvangen. Weer contact proberen te zoeken met Transavia, WhatsApp: standaard bericht retour, Mail: reactietermijn 3 maanden, telefoon 2 keer 1,5 uur in de wacht en toen was mijn geduld op. 

Transavia vliegt op zaterdag 27 juni met een latere vlucht naar Bari! (de dag dat we zouden vliegen) en we hebben kunnen regelen dat we tot donderdag 2 juli kunnen blijven(accommodatie, werkgever)

Wat ik vraag aan Transavia dat ze onze vluchten kosteloos omboeken van zaterdag 27 juni tot donderdag 2 juli. 

Omdat er geen duidelijkheid was hebben wij nog niet omgeboekt. De prijs van de tweede vlucht op zaterdag inmiddels opgelopen tot bijna 300 euro. 

Vanmorgen eindelijk iemand aan de telefoon gehad. Medewerker weigert om mijn vlucht kosteloos om te boeken. Zij kan dat niet. Als ik verwijs naar mijn consumentenrechten geeft ze aan dat ik dan een klacht in moet dienen. Wachttijd drie maanden. Ook geeft ze aan dat het een uitzonderlijke situatie is en heel druk is.

Een “echt en serieus” bedrijf neemt maatregelen als het druk is! Waarom niet s’avonds en de weekenden bereikbaar!!! Hier hoeven mijn belastingcenten niet naartoe!

Medewerkers van Transavia (geinstrueerd door de leiding) denken absoluut niet mee met een klant die zelf ook helpt om een oplossing te zoeken(2 dagen later retour)

Badge

Ik had vorig jaar november al geboekt voor mei en voor 1 juli naar Spanje. Van mei is geannuleerd vanwege Corona, dat snap ik en heb ik een voucher gekregen wat wel even heeft geduurd maar dat was voor mij niet erg. Ik hoef mijn geld niet terug ik vind een voucher prima maar dan spreek ik voor mezelf.

Ik snap dat het financieel moeilijk is voor Transavia en daar heb ik begrip voor maar een maand van te voren wordt onze tickets geannuleerd voor 1 juli. Je krijgt dan in de avond een mail en raakt gefrustreerd omdat je niet kan reageren niets.

Ik heb veel contact gehad met Transavia via whats app en ze hebben mij altijd goed te woord gestaan weliswaar duurde het weleens langs maar ze hebben hun best gedaan. 

De dag nadat onze reis van 1 juli werd geannuleerd ben ik 3,5 uur bezig geweest met proberen te bellen en te bellen. Eerst na een half uur wachten verbinding verbroken daarna na een uur in de wacht gestaan te hebben contact gehad maar viel de verbinding weer weg, daarna nog een uur en 10 minuten in de wacht gestaan voordat ik weer contact had. Meteen gevraagd voor als het contact weer werd verbroken of ze dan terug wilde bellen. Inderdaad gebeurde dit en werd ik netje teruggebeld. Ik heb uiteindelijk om geboekt want op de site vlogen ze wel op 1 juli maar een avondvlucht. Ik was wel gepikeerd dat ze de vlucht hadden geannuleerd i.p.v contact op te nemen van we kunnen niet 3 vluchten op een dag doen, wat ik heel begrijpelijk vind, maar we kunnen u wel om boeken naar de avondvlucht op dezelfde dag. De grenzen zijn verdorie per 1 juli open en sinds gisteren heeft Spanje gezegd dat de grenzen officieel 21 juni open gaan.Transavia is te voorbarig geweest met annuleren, ze wisten dat de grens van Spanje 1 juli open ging. Ik moest 488,- euro bij betalen. Het is schandalig voor dezelfde dag en eigenlijk wordt er zelfs een dag van je gepikt want nu komen we in de avond laat aan anders vroeg in de ochtend. Maar dat vind ik niet zo erg het ergste is dat ik mijn voucher van mei heb ingezet voor 1 juli dus 2 vakanties worden nu 1 vakantie. Ik heb niet voor niets vroeg geboekt en de mensen die toevallig al geboekt hadden voor de avondvlucht of elders in juli waarvan de vlucht wel doorgaat die hoeven niets bij te betalen. Ik wil hier echt werk van maken, om boeken en vouchers prima voor mij maar voor dezelfde dag zoveel bijbetalen vind ik schandalig. Ik wil dat het verschil van prijs mij terug betaald gaat worden desnoods in een voucher maar dit is niet rechtvaardig.

Verder lees ik hierboven dat bij iemand anders wel de vlucht doorging maar was verplaats naar ander tijdstip. Zie citaat van een ander persoon( Gisteren bericht gehad van Transavia dat onze vlucht op 25-06-2020 doorgaat, weliswaar met latere vertrektijd.)

Maar onze vlucht wordt geannuleerd duidelijk geldklopperij want ze hadden mijn vlucht ook gewoon moeten laten staan en weliswaar voor de avondvlucht moeten doen. Ik had een auto gehuurd ook dit moest weer om geboekt worden en alles wordt duurder naarmate de vertrekdatum nadert.

Badge

Transavia is weer begonnen met vliegen. Helaas hebben wij signalen ontvangen dat mensen die nu vliegtickets boeken, binnen een paar dagen alweer een annulering ontvangen. Er wordt vervolgens alleen een voucher aangeboden. Maar een voucher is niet verplicht. Je moet ook kunnen kiezen voor een andere vlucht, de reis kosteloos omboeken of geld terug.

Heb jij recent een vlucht geboekt met Transavia? Deel je ervaring!

18 juni zou onze vlucht naar Bologna zijn. 21 juni weer terug. Dit was vorig jaar geboekt . Echter 3 weken ervoor kregen wij een mail dat heenreis door ging. Dag later mail dat terug reis niet door ging en dat de reis geannuleerd zou worden . En wij een voucher zouden krijgen. Hierna nooit meer wat vernomen. Gebeld,  diverse keren 2 uur voor niets in de wacht gestaan . App is niet gelukt. Standaard antwoord. Klacht formulier ingevuld . Standaard antwoord dat het minimaal 2 maanden kan duren. Op 17 juni dag voor vertrek mail dat we in konden checken. Uiteraard zijn we niet gegaan. Want we hadden geen terugvlucht meer.  Nu staat in systeem bij Transavia dat wij de heenvlucht hebben gemaakt.  Terugvlucht geannuleerd. Geen voucher en verder nooit meer wat vernomen. App wordt niet meer op geantwoord. Totale kosten 193 euro kwijt. Wij raken het vertrouwen kwijt in zo'n bedrijf.  

Reageer