Consumentenbond.nl

Transavia - vouchers? Helemaal niks!

• 3 juli 2020
  • 7 reacties
  • 700 Bekeken

Ik zou eind maart naar Spanje gaan met Transavia, geboekt via Cheaptickets. Vlucht geannuleerd en sindsdien word ik aan het lijntje gehouden. Cheaptickets zegt dat de lead bij Transavia ligt, is alleen per mail bereikbaar en reageert niet: op mijn vraag van 6 juni heb ik nu (3 juli) nog geen reactie. Ik heb 2 keer met Transavia gebeld, eerst kreeg ik de verzekering dat er voor 1 mei een voucher zou krijgen, later is voor 1 juli beloofd. 
Nu is het 3 juli en het blijft stil bij beide bedrijven. 
Welke stappen kan ik het best ondernemen om óf een voucher óf mijn geld terug te krijgen?

7 reacties

Welke stappen kan ik het best ondernemen om óf een voucher óf mijn geld terug te krijgen?

Op het moment erg weinig, u bent een van de velen en tenzij u van plan bent juridische stappen te zetten zult u het af moeten wachten.

Hai, ik heb precies dezelfde vraag. Vlucht via Transavia van 15 mei op 28 april jl. geannuleerd per mail met toezegging voucher voor eind mei. Sindsdien niets ontvangen en geen mogelijkheid om in contact te komen. Wellicht kunnen meerdere gedupeerden via consumentenbond een gezamenlijke 'vuist’ maken. Als het te lang duurt, schakel ik mijn rechtsbijstandsverzekeraar in. 

Reputatie 2
Badge

@Gebruiker1593767134, bedankt voor je berichtje! Is je probleem inmiddels verholpen via een van onze andere kanalen? Laat het me anders weten, dan help ik je graag nog verder! Groeten, Chantal

Reputatie 2
Badge

Hi @GebruikerPeggy, ook jou help ik graag verder! Zit je op dit moment nog met vragen of problemen? Groeten, Chantal

Nadat ik een bericht op de Facebook site van Transavia had geplaatst, kreeg ik eindelijk wel een reactie. Vervolgens via Messenger contact gehad en dingen laten uitzoeken. Bleek dat er geen voucher meer kwam maar er -zonder bericht- geld was teruggestort naar de reisorganisatie. Daar kon ik iig weer verder mee. Inmiddels is via reisorganisatie geld overgemaakt. 

Reputatie 2
Badge

Hi @GebruikerPeggy fijn om te lezen dat je inmiddels bent geholpen en dat het is opgelost!  Groet, Sanne 

Ook ik wacht al heel lang op vouchers voor vluchten van 2 april en 25 mei, maar ik krijg niets. Heb al meermaals gebeld, gemaild en geappt. Er wordt gezegd dat de vouchers zijn gestuurd per mail, maar ik en mijn partner hebben niets in de mail, ook niet in de spamfolder. Kom op, Transavia!

Reageer