Consumentenbond.nl

Transavia: wij vliegen dus u kunt uw ticket gebruiken

• 25 december 2020
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Zelf vakantiereis geregeld en geboekt tot half maart 2021:

TRANSAVIA:  WIJ VLIEGEN DUS KUNT U UW TICKET GEBRUIKEN, (normale voorwaarden blijven  

gelden voor annuleren, omboeken etc.)

KLANT ONVRIENDELIJK,  A-SOCIAAL,  SCHANDALIG

Reisverzekering: Alles corona gerelateerd (ziekte- , verblijf- en  reiskosten) niet verzekerd.

Geboekte transfer: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM

Accommodatie: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM

Kabinet: Dringend advies geen vakantie reizen

Reisadvies buitenland:  Code oranje

Reisorganisaties: Alle pakketreizen geannuleerd (Reizigers gecompenseerd)

WAAROM WORDT DEZE GROEP MENSEN GEWOON AAN HET LOT OVERGELATEN EN ZIJN ZIJ HUN GELD KWIJT ????  NIEMAND ( ANWB, ANVR,  MINISTER, CONSUMENTENPROGRAMMA’S) LAAT ZICH HOREN!!!!!!!

4 reacties

Mensen die losse "reduced fare" ticket boeken nemen altijd zelf het risico. Je hebt de laagste prijs en je kunt niet omboeken of aanpassen. Dat in tegenstelling tot mensen die een vakantie boeken, die vallen onder een Garantiefonds en daar betalen ze ook voor of mensen die een full fare ticket boeken, kost meer maar dan heb je ook meer garanties. 

U heeft er blijkbaar op gegokt..

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben zelf maar een consument maar ik dacht aan deze mogelijkheid. Het kan misschien ook een politieke bluf zijn van de vliegmaatschappij dat ze zeggen dat ze wel vliegen en de meeste mensen dan zelf kiezen voor annuleren. U verwacht dat u waarschijnlijk uw geld kwijt bent. Dus als u het volgende doet maakt het geen verschil meer.

U verschijnt op vertrekdatum op Schiphol met een Covidvrij bewijs van maximaal 3 dagen oud en u dient zich aan bij de Gate naar het vliegtuig. De grote vraag is of ze wel vliegen als er zo weinig passagiers komen opdagen. Dan is het grote bluf van ze geweest. Als ze niet vliegen is het voor u bingo en kunt u alles terugkrijgen plus die vergoeding. Vliegen ze wel, dan moet u met uw Cocudvrij bewijs op locatie proberen een accomodatie te vinden. Schat u de kans in dat ze echt wel vliegen? Dat kunt u volgen door te kijken wat diezelfde vlucht op de weken of dagen daarvoor doet. 

Ik ben het ook eens met wat heer @A. Deen zegt, dat dit risico aan uw ticket zat.

Vliegreis met Transavia moeten annuleren wegens dringend verzoek van de Overheid. Is voor niemand een geldige reden om geld terug te betalen danwel een voucher te geven. “Dringend verzoek van de Overheid is voor ons niet bindend, u had kunnen reizen” zeggen ze. Annuleringsverzekering zegt het zelfde en bovendien, op mijn opmerking als ik inderdaad was gegaan en ter plekke ziek werd,  ze nog meer moesten betalen, was het antwoord: “ nee, want dan was u ook niet verzekerd, want als er in een land code oranje is biedt uw verzekering ook geen dekking”. Dus of je nu wel of niet gaat,  ze vergoeden niets”.

want als er in een land code oranje is biedt uw verzekering ook geen dekking”

Dat geldt voor uw reisverzekeringen maar uw ziektekostenverzekering heeft gewoon werelddekking en vergoed conform de Nederlandse prijzen.

Reageer