Consumentenbond.nl
Vraag

Verplicht coronavoucher te accepteren?

• 20 april 2020
  • 2 reacties
  • 392 Bekeken

Mijn zus en ik zouden op reis gaan met onze moeder (79jr) naar Marokko via NRV reis. Die reis is natuurlijk geannuleerd waarna ons drie maar schriftelijk is toegezegd dat wij de reissom terug zouden krijgen. 8 april jl nog toegezegd dat het verzoek al bij de financiële afdeling lag. Nu krijgen we afgelopen donderdag van nrv te horen dat we een Corona voucher moeten accepteren ivm een mogelijke faillissement. Dat willen we liever niet aangezien onze moeder op leeftijd is en wie weet of ze volgend jaar nog in goede gezondheid leeft en de Corona voucher is niet overdraagbaar. Wat moeten we doen? Het is ons toch toegezegd dat we ons geld terug zouden krijgen? Graag jullie tips of adviezen. Alvast dank! Suzanne

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Zie elders de topic restitutie reissom. Op voorhand geen enkel geval is hetzelfde. Maar aldaar wenste men ook geen voucher en heeft volgehouden het geld terug te willen:

Citaat: Bedankt voor uw reactie. Ik heb middels email TUI laten weten dat ik geen voucher wens. Een voucher kan alleen maar met toestemming van de klant. En die toestemming is er niet. Op basis van een EU verordening heb ik nog steeds passagiersrechten en dus recht op restitutie. Alle reacties die wijzen op het feit dat de minister volledig achter de voucher principe staat, hebben gelijk, echter behouden passagiers het recht op restitutie.

Citaat later:  Ik heb inmiddels bericht gehad van TUI. Van “hogerhand bij TUI” is besloten om de reissom te restitueren. Op advies van L.J.F de Ruiter: “ blijf vechten voor je zaak”.  En dat heb ik gedaan. 

Nou probeer het ook, hou vol. Groet Leo.

Dag Leo, dank voor je reactie. Ik ben ook geneigd om vol te houden maar ben wel bang voor een faillissement want dan hebben we geen rechten meer. Het is zo frustrerend dat ze al drie keer schriftelijk hebben toegezegd dat we de reissom terug krijgen

Reageer