Consumentenbond.nl
Vraag

Verschuiven bruiloft ivm corona

• 30 april 2020
  • 3 reacties
  • 361 Bekeken

Ik heb een vraag over het verschuiven van een bruiloft ivm corona.

Op dit moment is de bruiloft gepland op 26-06-2020, maar de kans is klein dat de bruiloft op de huidige  wijze gevierd kan worden (80 personen met ceremonie, diner en feest). 
De trouwlocatie geeft aan dat de dag kosteloos verschoven kan worden naar een datum tussen 1 juli t/m 30 maart 2021 (dus 9 maanden termijn). Dit is voor hen heel handig, aangezien ze weinig boekingen hebben in deze periode en dan toch de inkomsten van de bruiloft hebben. Alleen wij hebben de voorkeur voor een zomerse bruiloft en de kans dat alles mogelijk is in augustus/sept van dit jaar is klein. Het liefst zouden we alles verschuiven naar juni 2021. 
We willen nu in ieder geval de maatregelen die half mei bekend worden afwachten, maar stel dat dan toch niet de bruiloft kan plaatsvinden zoals gepland, welke rechten hebben wij dan? In het contract staan annuleringsvoorwaarden en verder wordt er verwezen naar Uniforme Voorwaarden Horeca. Alvast bedankt voor de hulp en het meedenken.

3 reacties

Als zij moeten annuleren heb je er recht op dat je je geld terugkrijgt. Je bent vrij om te boeken wanneer je wil maar zij zijn dus ook vrij om te vragen wat ze willen en je zult dus opnieuw moeten onderhandelen. Kom je er niet uit dan neem je je geld en ga je elders kijken. Ik zou mij geen datum op laten dringen die je niet past.

Heel erg bedankt voor uw reactie. Het blijft voor iedereen een uitdagende situatie, maar inderdaad blijft het zo dat wij ons inderdaad geen datum op willen laten dringen. Dat houden we maar voor ogen en hopelijk komen we er samen met de trouwlocatie uit.

Reputatie 4
Badge +3

@A. Deen  ik denk dat de locatie best bereid is om na overleg de 9 maanden iets te verlengen. Kan me niet voorstellen dat een bedrijf zo'n mooie opdracht wil verpesten en hun goede naam te grabbel.wilt gooien. Misschien is er een kleine bijbetaling voor nodig maar het is geven en nemen op het moment

En met pijn in mijn hart zeg ik. Gooi het anders op sociale media en laat alle 80 gasten een Google review plaatsen.

Maar zover zou het niet moeten komen..

Reageer