Consumentenbond.nl
Vraag

Verzekering bij Transavia

• 28 juni 2020
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Wat houdt de Insurance NL_NL EUROPE1 bij Transavia in? Ik kan niets vinden op hun website, het service center is overbelast en telefoons worden alleen d.m.v.  keuze menus beheerd waar deze vraag niet voor komt.

Overigens ik heb wel 133 euro betaald. Nu veel problemen tav restitutiebelasting kosten en overboeken vlucht, Wat een naar bedrijf !!!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Voor zover ik heb kunnen vinden is het een ‘herverzekeringsmaatschappij’. Transavia heeft haar verzekeringen (een aantal neem ik aan) herverzekerd bij Insurance Europe.

Insurance Europe is de Europese verzekerings- en herverzekeringsfederatie. Via haar 37 aangesloten organen — de nationale verzekeringsverenigingen — vertegenwoordigt Insurance Europe alle soorten verzekerings- en herverzekeringsondernemingen, bijvoorbeeld pan-Europese ondernemingen, monoliners, mutualen en kmo's.

Insurance Europe, gevestigd in Brussel, vertegenwoordigt ondernemingen die goed zijn voor ongeveer 95% van het totale Europese premie-inkomen. Verzekeringen leveren een belangrijke bijdrage aan de economische groei en ontwikkeling van Europa. Europese verzekeraars betalen jaarlijks bijna 1 100 miljard euro uit aan vorderingen , stellen meer dan 900 000 mensen rechtstreeks in dienst en investeren bijna 10 miljard euro in de economie.

Wilt u meer weten dan moet u hier in Nederland zijn bij: 

Verbond van Verzekeraars in Nederland Bordewijklaan 2.
Den Haag, Nederland

Dank u wel en ik kontakt opnemen met het Verbond van Verzekeraars in Nederland.

Reputatie 7
Badge +7

Niets te danken en succes bij het contacten, dat weet u hoe het precies zit tussen Transavia en de verzekering.

Het verbond van verzekeraars is een brancheorganisatie die houden zich niet bezig met specifieke producten van specifieke bedrijven, dan moet je het betreffende bedrijf hebben. Je belt toch ook niet met het productschap pluimvee en eieren over de eieren van een bepaalde supermarkt?

Reputatie 7
Badge +7

Oké als het zo in elkaar steekt zal TS dus niet zoveel aan het verbond hebben. In principe had hij zich met zijn vragen meteen aan Transavia moeten wenden ….. maar dan begrijp ik uit zijn verslag dat Transavia daar nauwelijks voor bereikbaar is.Vandaar dat ik verder zocht wat die verzekering c.q. herverzekering maatschappij  van Transavia inhoudt. Dat staat dan min of meer op hun site, waar ze er overigens meer van hebben. Er staat ook dat ze gevestigd zijn in Brussel, dan moet TS daar maar vragen hoe het in elkaar zit. Sorry ik ben dat niet na gegaan maar denk dat het  zoals ze aangeven een verzekering of herverzekering maatschappij is. Maar als TS het precies wil weten, vragen mag hij altijd. Dus bij het bedrijf of lukt dat niet dan maar doorzoeken tot een bevredigend antwoord verkregen wordt. Groet Leo.

Reageer