Consumentenbond.nl

Voucher nietig verklaard Expedia

• 31 augustus 2020
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Goedemiddag, graag wil ik weten of wij de enige zijn die hier last van hebben:

In april van dit jaar zouden wij naar Londen gaan, wegens COVID-19 is deze trip gecanceld, deze trip was gepland via Expedia, hiervoor hebben wij een voucher gehad voor ons hotel.

Half augustus kregen wij het idee om naar Disneyland Parijs te gaan en in Marne-la-Vallée een overnachting te boeken zodat onze kleine man goed uitgerust Disney zou kunnen bezoeken. Wij hebben dit hotel uiteindelijk via de voucher bij Expedia geboekt, eind augustus heeft de nederlandse regering gezegd dat het gebied van Disney een oranje gebied is geworden, waardoor wij weer genoodzaakt waren om onze reis te cancelen.

Na gebeld te hebben met Expedia blijkt dat wij noch een voucher nog een geldbedrag terug kunnen krijgen, hier waren wij het niet mee eens en vinden ons bestolen. Expedia blijft nou volhouden dat wij nergens recht op hebben omdat dat in de kleine letters in de voorwaarden staat. Wij daarentegen hadden nooit een voucher geaccepteerd als wij hier van duidelijk op de hoogte waren gesteld.

Graag zou ik advies willen inwinnen op dit gebied of wij überhaupt een zaak hier van kunnen maken, of dat we ons neer moeten leggen bij het feit dat we ons geld niet meer terug zien?

Rudy Kraan

2 reacties

Als uw reis wordt geannuleerd krijgt u uw geld terug of een voucher, als u annuleert bent u (deels) uw geld kwijt. U heeft dus een voucher gekregen toen uw accommodatie annuleerde. Nu annuleert u en als dat kort van te voren is bent u uw geld kwijt.

Reputatie 7
Badge +7

Helemaal duidelijk vind ik de uitleg van @Rudy Kraan  toch niet. Graag precies wie er geannuleerd heeft in beide gevallen. Ook of het duidelijk een regeringsmaat regel was de tweede keer c.q. disney-reis. En elders ben ik tegengekomen dat een voucher van dezelfde maatschappij geldig blijft ook als de opnieuw gekozen reizen wederom door genoemde omstandigheden niet door kunnen gaan. Nog maar eens goed informeren.

Reageer