Consumentenbond.nl

Voucher voor omgeboekte reis komt maar niet van TUI

• 3 december 2020
  • 0 reacties
  • 135 Bekeken

Op 9 juli hebben wij (via een locaal reisbureau) van TUI te horen gekregen dat onze reis naar Griekenland was geannuleerd omdat het hotel had besloten dicht te blijven dit jaar vanwege de Corona crisis. Wij hebben toen op 10 juli omgeboekt naar een vele malen goedkoper alternatief in Frankrijk. Dat is op zich allemaal keurig op tijd geregeld en de alternatieve vakantie is ook prima verlopen.

Punt is alleen dat het op 10 juli toegezegde TUI voucher voor het restant bedrag nog altijd niet is verstuurd. Het reisbureau zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken; er is “wat” achterstand bij TUI en dat komt allemaal goed. Ik heb immers zwart op wit in een mail een bevestiging vanuit TUI waarin staat dat ik nog ruim 2000 euro van ze te goed heb.

Maar zelf vind ik dit niet meer acceptabel. We zijn immers al bijna 5 maanden verder. Als onverhoopt TUI of het reisbureau failliet gaat heb ik naar mijn idee geen poot om op te staan richting het garantiefonds. Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n voucher uit te schrijven als alle details (bedrag, rechthebbende) bekend zijn?

Wat kan ik in deze situatie het beste doen?

Willem Nabuurs

0 reacties

Geen reactie

Reageer