Vueling zegt geannuleerde vluchten terug te betalen, maar de betaling volgt maar niet.
Wij hadden in dec 2019 een vlucht geboekt voor juli 2020. Deze is geannuleerd vanwege Corona. Na lang bellen en mailen de bevestiging gekregen dat ik mijn geld terug zou krijgen, maar de klantenservice kan telkens niet anders doen dan mijn vraag escaleren naar de financiële afdeling. Zes keer gebeld, drie keer gemaild, maar niemand kan iets doen. Resultaat: gefrustreerd en nog steeds geen terugbetaling van vijf tickets (eur 990). Op internet vind ik veel verhalen van mensen die het hetzelfde vergaat. Ze beloven navraag te doen waar het aan kan liggen, zullen mailen (niet), je kan na vijf/zeven dagen weer bellen, maar als je dat doet kan niemand je helpen en weet niemand waarom er niet wordt terugbetaald, behalve dat het komt omdat ik via Ideal betaald heb (?!). Volgens Ideal zelf zou dat helemaal geen probleem moeten zijn.
Wat kan ik nu nog doen? Rechtsbijstand is ermee bezig, maar werken enkel nationaal en Vueling NL reageert maar niet. Nu dagvaarden, maar dat zou toch niet moeten hoeven?
Zijn er meer mensen die het zo vergaat?