Consumentenbond.nl

Vueling betaalt geannuleerde vlucht niet terug

• 20 januari 2021
  • 2 reacties
  • 194 Bekeken

Vueling zegt geannuleerde vluchten terug te betalen, maar de betaling volgt maar niet.

Wij hadden in dec 2019 een vlucht geboekt voor juli 2020. Deze is geannuleerd vanwege Corona. Na lang bellen en mailen de bevestiging gekregen dat ik mijn geld terug zou krijgen, maar de klantenservice kan telkens niet anders doen dan mijn vraag escaleren naar de financiële afdeling. Zes keer gebeld, drie keer gemaild, maar niemand kan iets doen. Resultaat: gefrustreerd en nog steeds geen terugbetaling van vijf tickets (eur 990). Op internet vind ik veel verhalen van mensen die het hetzelfde vergaat. Ze beloven navraag te doen waar het aan kan liggen, zullen mailen (niet), je kan na vijf/zeven dagen weer bellen, maar als je dat doet kan niemand je helpen en weet niemand waarom er niet wordt terugbetaald, behalve dat het komt omdat ik via Ideal betaald heb (?!). Volgens Ideal zelf zou dat helemaal geen probleem moeten zijn.

Wat kan ik nu nog doen? Rechtsbijstand is ermee bezig, maar werken enkel nationaal en Vueling NL reageert maar niet. Nu dagvaarden, maar dat zou toch niet moeten hoeven?

Zijn er meer mensen die het zo vergaat?

2 reacties

Dat is inderdaad ontzettend frustrerend en ik zou ook niet weten hoe je dit anders aanpakt dan door een incasso traject te starten. Nog een brief of een klacht heeft niet veel nut, ze houden u gewoon aan het lijntje.

Reputatie 7
Badge +7

Europese Verordening 261/2004 stelt de luchtvaartmaatschappij verplicht om bij een geannuleerde vlucht het volledige bedrag van het ticket binnen 7 dagen terug te storten. Er is echter een probleem als ze dit niet doen. Toch is het goed rechtswege te vervolgen, de rechtsbijstandverzekering, de incasso enz.  Ook zoveel mogelijk sociale media inschakelen voor publiciteit. Wellicht kan de Consumentenbond u nog helpen. Ook zijn er organisaties die zeggen u te kunnen helpen, zie dat op internet, via google e.d.,  maar trekt dat goed na.

Reageer