Consumentenbond.nl

Waarschuwing LightInTheBox

• 11 september 2020
  • 1 reactie
  • 93 Bekeken

Ik wil mensen waarschuwen om met deze firma in zee te gaan.
Ik heb een blouse besteld via LightInTheBox, volgens hun maattabel 97% zeker dat de XL voor mij de juiste maat zou zijn. Toen ik m paste bleek de blouse absurd klein voor een normale XL. Het bleek eerder een maat S, of hooguit een krappe M.
Knopen en knoopsgaten zaten minstens 15 cm verwijderd van elkaar, de mouwen kwamen 5 cm boven mijn pols uit, de schouders en bovenarmen kon ik niet bewegen, bang dat de blouse zou scheuren.
En toen kwam ik er ahter dat ik beter had moeten opletten en reviews op Google had moeten bekijken.
Het verweer van dit bedrijf is dat ze zaken doen over de hele wereld en daarom deze maat op deze wijze produceren?
Na mijn klacht werd ik gebombadeerd met (zelfverzonnen) regels en voorschriften over wat ik moest doen. In ieder geval komen de retourkosten voor mijn eigen rekening en ik vrees dat het dan ook afwachten is of je uberhaupt je geld terugkrijgt.
Na enig heen en weer gemail, waar ik eerlijk gezegd niet heel vriendelijk heb gereageerd, besloot men dat mijn 'Ticket is opgelost'. Kortom, stuur maar terug (minimale kosten 23 euro), niks tegemoetkoming.
Niet aan beginnen zou ik zeggen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Het is altijd beter goed op te letten bij internet aankopen. Normaliter gaat het wel goed, zeker bij de bekende en gerenommeerde zaken.Maar het kan nooit kwaad de voorwaarden van een webshop goed na te lezen en waar mogelijk de shop na te trekken, reviews te lezen enz.  Daarnaast is het met kledingmaten altijd moeilijk. De verdediging van de webshop is natuurlijk wel vreemd, een maat voor heel de wereld. Wie verzint het. Maar wel vaak wordt toch genoemd verschil ik maten van Zuid- of Noord Europese kleding, en dat weet je bij online kopen nooit zeker. Je moet bij online kopen met meer zaken rekening houden.

Reageer