Consumentenbond.nl
Vraag

wat is redelijk bij omboeken werkvakantie?

• 29 april 2020
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Hallo,

vraagje: we zouden eind juli met een groep op werkvakantie gaan in Roemenië. Nu heeft de stichting die de reis coördineert de reis geannuleerd. We kunnen binnen 6 maanden omboeken wat betekent dat we in de herfst op reis zouden moeten (dan alleen extra omboekkosten en mogelijk duurdere tickets). Als we later willen (lees mei/zomer 2021 dus binnen 12 maanden) kost dat aanzienlijk meer geld (dat zien ze als een nieuwe reis). Is het redelijk om een periode van 6 maanden te eisen? Het gaat om een groep jongeren die zou gaan klussen. 

groet!

3 reacties

Misschien nog wat meer info. In de algemene voorwaarden hebben ze staan dat bij een pandemie de kosten volledig voor de boeker zijn. Is dat juridisch houdbaar?

Dat denk ik eigenlijk van niet maar voorlopig staat het er en gaat het niet zomaar van tafel. Dan lijkt mij uw vraag ook beantwoord want als ze tot niets verplicht zijn is alles wat ze nog aanbieden redelijk.

Misschien nog wat meer info. In de algemene voorwaarden hebben ze staan dat bij een pandemie de kosten volledig voor de boeker zijn. Is dat juridisch houdbaar? We krijgen dus maar een deel vd betaling  terug. De stichting geeft aan al kosten te hebben gemaakt.  Daarnaast hebben we een flink bedrag via crowdfunding ingezameld. Dat kan niet worden teruggegeven aan de donateurs. 

Ik neem aan dat u ook uw geld terug kunt krijgen als u niet wilt inboeken?

Reageer