Consumentenbond.nl
Vraag

Wel of geen pakketreis?

• 3 mei 2020
  • 2 reacties
  • 325 Bekeken

Ik heb een cruise geboekt in juni 2019 voor vertrek in oktober 2020. Omdat op in juni 2019 nog geen vluchtmogelijkheden bekend waren voor oktober 2020, heb ik de vluchten geboekt in december 2019, bij  hetzelfde reisbureau, onder hetzelfde reisreferentienummer als de cruise en met de opmerking door het reisbureau op de factuur van ‘bijboeking vluchten’.

De vraag is of dit maakt dat het twee losse boekingen zijn en het totaal dus wel of geen pakketreis is. Het e.e.a. is van belang voor SGR/ANVR-garantie bij eventueel annuleren door reisbureau of faillissement daarvan. Reisbureau is aangesloten bij deze organisaties.

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

@A.F. Dekker Ik denk dat je de cruise op zich zelf al kan beschouwen als een pakket reis. als het Ticket er nog een keer onder zelfde boeking is bijgeboekt zie ik geen probleem. 

Reputatie 4
Badge +3

Ik ga ervan uit dat u in oktober lekker kunt gaan genieten van uw cruise. We zijn dan bijna een half jaar verder en op dit moment komen de eerste vlucht alweer op gang. Zo worden Barcelona en Milaan weer dagelijks aangedaan door de KLM. Dus de rest zal spoedig volgen.

Ik hoop het beste voor u.

Reageer