Consumentenbond.nl
Vraag

Wel vlucht, geen toegang

• 13 mei 2020
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

Ik heb in januari een vlucht geboekt bij Wizzair naar Bulgarije. Sinds deze week vliegen ze weer, maar de overheid verplicht buitenlanders 14 dagen quarantaine in een militair hospitaal. Zelf annuleren is geld weg, vliegmaatschappij annuleert ook niet, maar ticket is waardeloos. Waar kan ik hiermee terecht?

5 reacties

De vlucht gaat en dat u er niet naar toe wil is uw probleem. Volgens mij staan ze in hun recht zolang ze ook maar daadwerkelijk vliegen en u aan board zou kunnen als u dat zou willen.

Reputatie 7
Badge +6

Wel erg kort door de bocht , @A. Deen . Als die reis een vakantie is van 14 dagen , dan wil je toch niet al die tijd opgesloten zitten ? En met een reis van 3 of 4 weken ook niet lijkt me . Zeker , het is overmacht , maar waarom komt men niet met een alternatief ? Dit is geen eerlijk aanbod. Dat ticket is alleen nog geschikt om ‘ iets me af te vegen ‘   :rolling_eyes:   :kissing_closed_eyes:  . 

@E.T. Wiersum zeker zo zijn de regels ook als je een vakantie boekt maar dit is een ticket die recht geeft op vervoer van A naar B, het woord vakantie komt er niet in voor. Het zou Wizzair sieren als ze met een alternatief kwamen maar dat lijken ze niet van plan en dan weet ik niet beter dan dat je dat niet af kan dwingen. Ze staan in deze in hun recht.

Tja ik had natuurlijk ook zelf al bedacht dat ik geen poot heb om op te staan. Toch vind ik het gek dat vliegtuigmaatschappijen je naar een dichte grens mogen brengen. De lijndiensten als KLM en Lufthansa doen dit overigens niet; weer typisch iets voor die budget airlines om niet klantgericht te denken. Die ‘f*ck you’ mentaliteit heb ik dan natuurlijk de volgende keer ook als ik de keus heb voor een andere airline; dat vergeten ze voor het gemak maar even. Overigens vind ik het standpunt ook kort door de bocht. Zou de NS je ook laten instappen als het station van aankomst in de brand staat?

Reputatie 7
Badge +6

Blijkt maar weer uit dat iets wat goedkoop is doorgaans ook ten koste van iets kan gaan als er iets mis gaat . Als alles normaal verloopt en je geen behoefte hebt aan extra's is een budget vlucht best wel aantrekkelijk . En wie rekent nu op een plotseling wereldwijd probleem ? 

Reageer