Consumentenbond.nl

Zelf annuleren bij Cheap tickets na uitblijven antwoord ?

• 17 juli 2020
  • 7 reacties
  • 578 Bekeken

Wij hebben in januari 4 tickets geboekt bij Cheap tickets, Ams - San Francisco, via Parijs en terug Lax - Ams.

Lax - Ams is al twee keer geannuleerd door KLM en hebben ons direct omgeboekt naar een andere vlucht op dezelfde dag.

Ik heb natuurlijk al meerdere e mails gestuurd naar KLM en Cheap tickets.

KLM zegt dat ik bij Cheap tickets moet zijn en van Cheap tickets krijg ik steeds een alternatieve vlucht aangeboden in een geautomatiseerde mail ZONDER antwoord op mijn vraag of ik kan omboeken naar volgend jaar of in ieder geval iets wat ik kan doen.

Word er een beetje moedeloos van, het gaat toch over 3500,- 

De V.S. is niet echt "the place to be" op dit moment en kan me niet voorstellen dat deze vluchten doorgaan aangezien er alleen noodzakelijk reizen voor de V.S. staat.

Tot nu toe gaan onze vluchten gewoon door…...

Nu heb ik ten einde raad maar vouchers aangevraagd bij KLM, maar het kan enkele weken duren voordat ik daar antwoord op krijg en ik vrees dat ik dan toch weer naar Cheap tickets word verwezen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik zelf mijn tickets moet annuleren bij Cheap tickets of dat ik daarmee al mijn recht op eventuele vergoeding van de tickets opgeef ?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Zoals ik het begrijp, je hebt geboekt bij Cheaptickets dus je moet je richten tot Cheaptickets en niet tot KLM. Al die mails naar KLM gaat bij hun veel verwarring geven en ze hebben het al zo druk met al die andere mensen die met hetzelfde zitten.

Als er een positief reisadvies is denk ik dat je moet reizen. Als je dan zelf besluit om niet te vliegen vanwege corona perikelen annuleer je zelf en zijn de kosten dus voor jou volgens de voorwaarden. 

Als er een negatief reisadvies is en ze kunnen niet vliegen heb je recht op volledige vergoeding maar kan je ook vouchers accepteren voor een andere keer als je dat wil.

Als je onder ANVR voorwaarden hebt geboekt kan je een geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen. Ik heb dat ooit een keer gedaan, kreeg eerst heel veel tegenwerking van de reisorganisatie dat ik helemaal aan mezelf begon te twijfelen, maar ik hield m'n poot stijf en werd helemaal in het gelijk gesteld door de Geschillencommissie. Maar uiteraard hangt dat van het soort geschil af.

Jan, bedankt voor je reactie,

ik snap dat de emails zorgen voor verwarring maar ik word nu toch wel een zenuwachtig over mijn tickets en hoe en wat verder.

We zouden op rondreis door Californië gaan, het is geen noodzakelijk reis en mag dus niet, toch ?

We willen inderdaad niet gaan door corona toestanden.

Als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon afwachten ?

Als er voor de vertrekdatum niets veranderd met onze vluchten hebben we dus gewoon pech en zou ik het kunnen proberen bij Geschillencommissie Reizen.

Moet ik dan laten weten dat we niet vliegen ? 

Reputatie 3
Badge +3

Als u besluit zelf de tickets bij Cheaptickets te annuleren bent u onderworpen aan de annuleringsvoorwaarden die daarvoor gelden. Of dat nu een slimme zet is? Ik waag het te betwijfelen.

Wanneer is de reisdatum?

Heeft u een (doorlopende) annuleringverzekering?

Ik denk ook dat we niet zelf moeten annuleren, dus dan gewoon niet op komen dagen ? 
We zouden maandag 27 juli vliegen, volgende week.

Ik heb in januari een doorlopende reisverzekering  bij ANWB afgesloten.

Reputatie 3
Badge +3

Wilt u op reis? Denk het niet.

Becijfer wat zelf annuleren kost (dus wat u terugkrijgt), volg nauwgezet wat het lot is van identieke  vluchten op eerdere reisdagen dan de uwe, kijk goed na wat voor soort verzekering u heeft: heeft u een verzekering die onder voorwaarden de annuleringskosten vergoedt (dat is iets anders dan een alleen een reisverzekering).

Badge +8

Ik ben toch nog benieuwd hoe het is afgelopen, @Gebruiker1594971527. Heb je inmiddels contact gehad met Cheaptickets?

Reputatie 1

Ik heb op 12/03/20 cheaptickets gevraagd wat ik moet doen omdat mijn reis naar NY was geannuleerd ivm Corona! Het is inmiddels 18/8/20 en van cheaptickets niets gehoord!

van KLM 2 codes gekregen voor de tickets,(heel andere codes dan KLM zegt verstuurd te hebben) maar de stoel en bagage reservering vergeten ze maar even!

ik wordt hier zo boos over, wij de consument staan met de handen in het haar! We worden toch niet serieus genomen op deze manier! 
En je kunt niets anders doen dan afwachten!

Heel jammer!

Reageer