Chromecast zonder Google account

Nieuwe router gekregen en de Chromecast werkt niet meer zonder Google account. Moet voortaan de home app gebruiken, maar die wil dat ik een google account gebruik en wil mijn locatie weten. Dat lijkt me onnodig en bovendien wil ik mijn locatie niet geven. Wat nu? Chromecast weggooien en een andere manier van streamen vinden, of weet iemand een oplossing.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Helaas is de Home app de eenvoudigste optie.

Het schijnt nog wel mogelijk te zijn om de Chromecast in te stellen zonder Home app, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Kijk maar eens bij het eerste resultaat van deze zoekopdracht: https://www.startpage.com/do/dsearch?query=using+a+chromecast+without+a+google+account&cat=web&pl=opensearch

Tenzij je echt een technische inslag hebt en tegen een hoop probleempjes en storingen kan denk ik dat je beter iets anders kan kopen. Een Google Chromecast werkt met een Google account, bij een Apple iphone moet je een Apple-ID gebruiken en bij een Amazon Kindle een Amazon account, thats life.

Reputatie 5
Badge +4

Als het goed is heb je al een google account via je gsm gebruik die dan

Het gaat juist om de locatie die de home app vraagt, een app met toch al een slechte reputatie als het om privacy gaat. Een (fake) account gekoppeld aan een router en gekoppeld aan de locatie...om te rillen. Volgende stap: een thermostaat met een geheime microfoon ingebouwd of een BT luidspreker die ook kan luisteren, brrr.

Reputatie 2
Badge +3

Nou snap ik ook waarom ik op straat mensen tegenkom met doeken over het hoofd.
Misschien ben jij het wel ?  Zij die zich afschermen voor de beveiligingscamera ś op straat ,stations, winkels en waar dan ook .

Het gaat juist om de locatie die de home app vraagt, een app met toch al een slechte reputatie als het om privacy gaat. Een (fake) account gekoppeld aan een router en gekoppeld aan de locatie...om te rillen. Volgende stap: een thermostaat met een geheime microfoon ingebouwd of een BT luidspreker die ook kan luisteren, brrr.

Niemand kan u verbieden het zo te ervaren en er is ook echt een markt voor producten die geen enkele relatie met de Googles, Microsoft en Amazons van deze wereld hebben maar dan moet je natuurlijk geen Chromecast kopen of een Android telefoon of een Windows computer. Ik neem aan dat u geen Gmail of Outlook mail gebruikt want dan heeft de hele discussie sowieso geen zin.

Reputatie 5
Badge +4

Ja dan word het moeilijk in de wereld van Google, want alles zit daar in

Tja, even terug naar des poedels kern. Ik heb denk ik een methode bedact om het probleem van de ongewenste locatievraag te omzeilen. Ik hou jullie op de hoogte of het lukt.

Overigens ik kocht de chromecast toen de home app nog niet bestond en dat ding gewoon aansluiten en draaien was, ik had er tenslotte voor betaald met echt geld, dus dan mag je verwachten dat je niet betaalt met je persoonlijke gegevens. Blijkbaar is echt betalen geen garantie voor niet ook nog je gegevens moeten afstaan.

Multacelare

Reputatie 4
Badge +3

U kunt de locatie wel willen omzeilen maar zodra de Chromecast is aangesloten bent u aan de hand van uw ip adres toch redelijk nauwkeurig uit te peilen.

U kunt bij Google uw privacy instellingen nakijken er is namelijk heel wat uit te zetten als u zich even erin verdiept.

Ik snap overigens de hele paniek niet, uw telefoon is op 3m nauwkeurig te bepalen of u nu een Android of Apple heeft.  Waarom zou de Chromecast uw locatie niet mogen weten gaat u soms verboden content streamen? 

Overigens ik kocht de chromecast toen de home app nog niet bestond en dat ding gewoon aansluiten en draaien was

Een Chromecast heeft altijd aan je Google account gehangen en je Google account heeft altijd een locatie gehad. 

Reputatie 4
Badge +4

Als je wil “casten’ zonder afhankelijk te zijn van een account bij een van de grote jongens, kun je eens kijken naar DLNA, MiraCast etc. Persoonlijk vind ik deze protocollen allemaal net wat minder goed werken dan ChromeCast of AirPlay, maar ‘t is maar net wat je wil.

Ik snap overigens de hele paniek niet, uw telefoon is op 3m nauwkeurig te bepalen of u nu een Android of Apple heeft.  Waarom zou de Chromecast uw locatie niet mogen weten gaat u soms verboden content streamen? 

geen paniek, multacelare

Overigens ik kocht de chromecast toen de home app nog niet bestond en dat ding gewoon aansluiten en draaien was

Een Chromecast heeft altijd aan je Google account gehangen en je Google account heeft altijd een locatie gehad. 

Dat is zolang geleden dat ik dat niet meer weet/wist, maar het zou veel verklaren.

Multacelare

Igaat u soms verboden content streamen? 

geen paniek, multacelare

Zou ik dan met mijn volle naam op dit forum staan?

multacelare

Reageer