Chromecast zonder Google account

Nieuwe router gekregen en de Chromecast werkt niet meer zonder Google account. Moet voortaan de home app gebruiken, maar die wil dat ik een google account gebruik en wil mijn locatie weten. Dat lijkt me onnodig en bovendien wil ik mijn locatie niet geven. Wat nu? Chromecast weggooien en een andere manier van streamen vinden, of weet iemand een oplossing.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Helaas is de Home app de eenvoudigste optie.

Het schijnt nog wel mogelijk te zijn om de Chromecast in te stellen zonder Home app, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Kijk maar eens bij het eerste resultaat van deze zoekopdracht: https://www.startpage.com/do/dsearch?query=using+a+chromecast+without+a+google+account&cat=web&pl=opensearch

Tenzij je echt een technische inslag hebt en tegen een hoop probleempjes en storingen kan denk ik dat je beter iets anders kan kopen. Een Google Chromecast werkt met een Google account, bij een Apple iphone moet je een Apple-ID gebruiken en bij een Amazon Kindle een Amazon account, thats life.

Reputatie 5
Badge +4

Als het goed is heb je al een google account via je gsm gebruik die dan

Het gaat juist om de locatie die de home app vraagt, een app met toch al een slechte reputatie als het om privacy gaat. Een (fake) account gekoppeld aan een router en gekoppeld aan de locatie...om te rillen. Volgende stap: een thermostaat met een geheime microfoon ingebouwd of een BT luidspreker die ook kan luisteren, brrr.

Reputatie 2
Badge +3

Nou snap ik ook waarom ik op straat mensen tegenkom met doeken over het hoofd.
Misschien ben jij het wel ?  Zij die zich afschermen voor de beveiligingscamera ś op straat ,stations, winkels en waar dan ook .