Beantwoord

eigen kind filmen zwemles (privacy wet)

• 17 June 2021
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Hi! 

De titel zegt het eigenlijk al. Nu eindelijk weer wat versoepelingen zijn was er een kijkdag (20min) bij zwemles. Mijn zoontje heb ik tot op heden nog nooit zelf zien zwemmen door de strenge lockdowns. Brengen - halen en wegwezen tot zover. 

ik wilde een stukje filmen voor mijn vrouw (je mag maar met 1 persoon kijken) Daarbij werd mij verboden mijn eigen kind te filmen ivm de privacy wetgeving. Nou lijkt het mij een beetje te ver gaan… maar is dat ook zo? 

icon

Beste antwoord door D.M. Kuipers 21 June 2021, 11:05

Bedankt voor de reacties, ik ben even wezen zoeken op de website van het zwembad…. Het mag dus wel. Ik heb nu een uitgeprinte versie mee in de tas van mijn kind mogen ze er weer over vallen :)

Fotografiebeleid 

n verband met de privacywet hanteren wij onderstaand fotobeleid:  In onze locaties mogen alleen foto’s van eigen kinderen gemaakt worden;  Er mag alleen gefotografeerd worden mits de betrokkene(n) hiervoor toestemming geeft;  Kinderen mogen door derden gefotografeerd worden mits er door ouders/verzorgers toestemming is verleend;  Onderwaterfoto’s mogen alleen gemaakt worden door derden in opdracht van onze directie, marketingvertegenwoordiger of teamleider zwemzaken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

De privacy wet heeft ook vele nadelen. Als je wel filmt krijg je er vast ook andere kinderen en docenten op de camera. De enige manier om dat te voorkomen is een verbod om te filmen.

Reputatie 7
Badge +6

Ik hoor hier naast me zeggen dat het sinds de invoering van de AVG-privacy wetgeving niet meer mag tijdens normale zwemles. Bij diplomazwemmen mag het wel. Die toestemming hebben de ouders bij het aanmelden gegeven.

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou het vooraf netjes vragen en aanbieden de film voor controle te laten zien en zo veel mogelijk alleen mijn eigen kind filmen, misschien lukt het dan.
Succes

Bedankt voor de reacties, ik ben even wezen zoeken op de website van het zwembad…. Het mag dus wel. Ik heb nu een uitgeprinte versie mee in de tas van mijn kind mogen ze er weer over vallen :)

Fotografiebeleid 

n verband met de privacywet hanteren wij onderstaand fotobeleid:  In onze locaties mogen alleen foto’s van eigen kinderen gemaakt worden;  Er mag alleen gefotografeerd worden mits de betrokkene(n) hiervoor toestemming geeft;  Kinderen mogen door derden gefotografeerd worden mits er door ouders/verzorgers toestemming is verleend;  Onderwaterfoto’s mogen alleen gemaakt worden door derden in opdracht van onze directie, marketingvertegenwoordiger of teamleider zwemzaken.

Reageer