nieuwe app Gaiyo

• 18 mei 2021
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

Ik kreeg van een website de melding dat ze een nieuwe app hadden gemaakt. Gaiyo. 
 tekst van de e-mail:
Gaiyo is een app die je helpt bij al je mobiliteitsbehoeften. Van goedkoop parkeren, deelauto’s huren, treinkaartjes kopen tot aan file- en parkeerinformatie. Alles in één om het je nog gemakkelijker te maken. 

Nou was ik wel nieuwsgierig en heb de app gedownload. Ik wilde mijn NAW gegevens invullen maar dit kon alleen via IDIN. 
Ik vind dit voor mijn gevoel wel erg ver gaan. Hoe zit het met de privacy en kn dit allemaal zo? (Blijkbaar wel)

7 reacties

Ik vind dit voor mijn gevoel wel erg ver gaan. Hoe zit het met de privacy

Daar moeten ze openheid over verschaffen, heeft u gekeken?

en kan dit allemaal zo? (Blijkbaar wel)

Ik zou bijna zeggen, gelukkig wel. Zolang we met volwassen mensen te maken hebben en partijen zich aan de wet houden heeft u nog steeds het recht zelf te beslissen of u gebruik wil maken van een bepaalde app of niet.

Via www.goedkooptreinkaartje.com ook bij Gaiyo beland voor goedkope treinkaartjes. Betaling met IDIN naar mijn mening net zo veilig als Ideal.:grinning:

Betaling met IDIN naar mijn mening net zo veilig als Ideal.:grinning:

iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel.
Geen betaalmiddel.

Klopt, ik moet eigenlijk zeggen betaling via IDIN

Reputatie 7
Badge +4

identificatie gaat via IDIN, de betaling gaat blijkbaar via Gaiyo. En een betaalmiddel waar ik nog nooit van gehoord heb zou ik per definitie niet gebruiken. Waarom geen Ideal?

Volgens de consumentenbond zelf is het veilig zie onderstaande artikel:

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/idin

Reputatie 7
Badge +4

je haalt nog steeds 2 dingen door elkaar: IDIN is identificatie, en veilig. Gaiyo is het betaalmiddel en ik heb geen idee of die veilig is. Ik vind Ideal prima.

Reageer