onveilige website mijnmotorverzekering

• 28 January 2021
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Ik heb zojuist een account aangemaakt op de website van mijn motorverzekering.

Zodra ik daarmee klaar was kreeg ik een mail met mijn inloggegevens, inclusief het wachtwoord.

Naar mijn beleving is dat niet de bedoeling. 

Kan hier iemand mij misschien meer over vertellen?

mvg, 

Gijs

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

je bedoelt dat je het wachtwoord gemaild kreeg wat je zelf aangemaakt had? Dat zou inderdaad fouter dan fout zijn. Een wachtwoord mag nooit bekend zijn bij de website zoals je 'm aangemaakt hebt. Klinkt raar maar is wel zo. Wachtwoorden worden versleuteld opgeslagen.

je bedoelt dat je het wachtwoord gemaild kreeg wat je zelf aangemaakt had? Dat zou inderdaad fouter dan fout zijn. Een wachtwoord mag nooit bekend zijn bij de website zoals je 'm aangemaakt hebt. Klinkt raar maar is wel zo. Wachtwoorden worden versleuteld opgeslagen.

Bedankt voor je berichtje,

zoiets dacht ik wel. Wat kan ik hier nu het beste mee doen? Ik heb al een mail gestuurd naar desbetreffende verzekeraar. 

Reputatie 7
Badge +4

het probleem is dat ze dit niet even op kunnen lossen. ik zou dus niet zo’n login willen als er privacy gevoelige gegevens van mij staan

Waarschijnlijk een website die de wachtwoorden nog plat op slaat.
Als die gehackt worden, liggen alle wachtwoorden open op straat.
Op een moderne website word je wachtwoord helemaal niet opgeslagen.
Alleen een controle code, waarmee ze zien kunnen of jouw wachtwoord juist is.

Reputatie 4
Badge +3

Zoals hierboven al gemeld is dan niet geheel veilig. Misschien kun je het wachtwoord wijzigen en hopen dat ze dat dan niet gaan mailen. Net een stukje veiliger

Reageer