Persoonlijke informatie van internet verwijderen: zo doe je dat

• 14 November 2019
  • 5 reacties
  • 967 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7

Het is belangrijk om voorzichtig te zijn met wat je online plaatst. Het kan namelijk een hele klus zijn om achteraf vertrouwelijke informatie over jezelf of familie offline te krijgen. Gelukkig zijn er een aantal opties waarmee je de informatie kunt laten verwijderen of in ieder geval moeilijk te vinden maakt. Lees hier onze tips om gegevens zoals je naam, foto's of video's van het internet af te krijgen.

Heb jij weleens gekeken wat voor informatie er over jou te vinden is op het internet?

5 reacties

Het oudste wat Google van mij kan vinden is een bericht uit 1997
Dat is dus, nog voor dat Google de naam Google had.

Reputatie 2
Badge +3

Het valt mij op hoe weinig Nederlanders hun woning / bedrijf hebben afgeschermd op Google Maps Streetview.

Een paar jaar geleden stond mijn prive 06...nr bij mijn zakelijke Google Maps vermelding.
Een berichtje naar Google en twee dagen later was die vermelding weg

Reputatie 4
Badge +7

Het valt mij op hoe weinig Nederlanders hun woning / bedrijf hebben afgeschermd op Google Maps Streetview.

Een paar jaar geleden stond mijn prive 06...nr bij mijn zakelijke Google Maps vermelding.
Een berichtje naar Google en twee dagen later was die vermelding weg

Ik kom net terug uit Berlijn en die gemeente heeft de auto's van Google 12 jaar lang tegengehouden, zodat Streetview in Berlijn een blik in het verleden is (met veel geblurde woningen ook).  Duitsland en al helemaal Berlijn is privacyminnend.  ;-)  Binnnenkort is Google Streetview weer welkom in de Duitse hoofdstad , begreep ik. 

Op de site van onze VVE staat ook een foto van ons appartementencomplex. Maar daarmee weet men nog niet wie waar woont. Maar waar ik mij vaak aan erger is het vragen naar persoonlijke informatie, zoals daar zijn iemands geboortedatum, terwijl dat helemaal niet strikt noodzakelijk is. Als je bijvoorbeeld een oplossing van een puzzel in wilt sturen, moet je persé je geboortedatum invullen! Hetzelfde geldt voor je telefoonnummer. Verplichte velden. Gaat niemand wat aan! Hou daarméé eens op!

Reputatie 4
Badge +3

@M.T. Harmsen

Maar wie eist dat die informatie moet kloppen?  Voor puzzel zou ik nooit de werkelijke datum opgeven.

Voor info op websites:

Denk ook aan mailto: links op webpagina’s of uberhaupt iets dat op een email-adres lijkt.

dat zijn spam-magneten.  (beter: een plaatje met een voor mensen leesbaar mailadres captcha achtige letters, confetti erbij etc.). 

“verbergen” van andere informatie in plaatjes kan helpen.  Of sommige data alleen beschikbaar stellen NA een login op een website (bij bv. een vereniging).

Reageer