Pokerstars identificatieplicht

• 16 April 2021
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Pokerstars is een site waarop je online kan pokeren met echt geld. Het is de grootste site waar dit kan en wordt daarom gezien als de meest vertrouwde.

Maar dit is niet waar. Veel online forums en ik zelf hebben er slechte ervaringen mee. Wat PokerStars namelijk doet is als je een account hebt en je geïdentificeerd hebt laten ze je eerst een storting doen en een tijdje spelen, maar daarna bevriezen ze je account. Dan zeggen ze dat je een kopie van je ID naar ze moet sturen, maar als je dit doet volgens de manier die overheid zegt met je BSN nummer afgedekt keuren ze dit niet goed en houden ze het geld van je storting. 

Pokerstars pleegt dus eigenlijk identiteitsfraude met je BSN of ze pakken je geld.

2 reacties

In het kader van problemen zoeken en problemen vermijden kun je kiezen tussen niet pokeren of gewoon een kopie van je ID sturen zoals gevraagd. Met identiteitsfraude heeft het sowieso niets te maken hoogstens zouden ze mogelijk de AVG overtreden met de nadruk op mogelijk.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb in Google getypt: “identificatieplicht bij kansspel”. Het derde item van bovenaf dat op het scherm kwam bij mij was met de titel “Besluit kansspelen op afstand - Rijksoverheid” . Als ik daarop klik komt er geen website maar er wordt een pdf gedownload. Daar staat onder artikel 4.11 lid b dat de vergunninghouder je slechts in mag schrijven als hij ook je burgerservicenummer kan overnemen zoals die is opgenomen op het identiteitsdocument van de persoon. Ik heb geen studie gemaakt van Pokerstars, maar als ze op internet pokeren met geld aanbieden moeten ze zich volgens mij aan die wet houden en je burgerservicenummer noteren. Dus volgens mij is je bewering correct dat ze gezien worden als de meest vertrouwde. 

Maar ik ben het met je eens dat het niet vriendelijk is om op deze manier je burgerservicenummer van je te willen hebben. Maar ik denk dat als ze dat aan het begin van de rit zeggen, dat je niet mag pokeren tenzij je dat nummer geeft, dan pokert en niemand bij ze. Maar misschien mag het ook niet dat ze je geld in gijzeling houden. Misschien als je daarop googelt vind je een antwoord. 

Reageer