Signal vraagt om pincode

• 13 January 2021
  • 7 reacties
  • 605 Bekeken

@Peter Kulche van de consumentenbond gaf op 14 december 2020 een instructie voor installeren van Signal  (https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/signal-goed-alternatief-voor-whatsapp#no3 ). In de instructie staat niets over de pincode die Signal aan het begin van de installatie vraagt.

1. Tip aan consumentenbond om ook die stap uit te leggen.
  2. Een duidelijk en eenvoudig advies lijkt me belangrijk om ook mijn vrienden over te halen om Signal te installeren. De stap met pincode is namelijk voor sommigen weer een extra barrière om over te stappen naar Signal.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Volgens dit artikel (en de reacties daar op) kun je de pincode uitschakelen bij settings - privacy https://tweakers.net/nieuws/169534/signal-werkt-aan-optie-om-verplichte-pincode-en-contactback-up-uit-te-schakelen.html

Die pincode is voor herstel.
Bovendien is het ook de sleutel van de opgeslagen gegevens.
De herinneringen kun je uit zetten.
Dan schrijf je die lekker onveilig op.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb Signal ook geïnstalleerd en het is verbazingwekkend dat er al meer contacten zijn die het ook gedaan hebben want ik zie ze gelijk in m'n lijstje verschijnen. Zo kan je het langzaam uitbreiden en van lieverlee helemaal overstappen van Whatsapp. Ik vind het prachtig op deze manier tegenwicht te kunnen bieden aan die groten der aarde dat hun monopolie niet doorgaat vanwege concurrentie.

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb Signal en Telegram al jaren in gebruik naast Whatsapp. Maar ik geloof niet dat er ooit een verschuiving komt in grote getallen naar de eerste twee. Whatsapp werkt fijn, snel betrouwbaar en je kunt zelf best wat instellen.

Mijn vorige werkgever wilde over op Signal voor zijn zakelijke contacten. Dat duurde 4 maanden daarna was de hele bups weer op Whatsapp over. En nu ook blijkt dat.de ophef over Whatsapp teruggraaid gaat ekorrfe.

Reputatie 7
Badge +8

Sorry maar ik heb me rot gezocht, en nergens gevonden ……... wat is ekorffe?

Reputatie 7
Badge +8

Nog ter aanvulling….. hier heb ik niets aan: Paleta magnetike e Korff e krijuar për të vendosur pluhurat e syve duke i personalizuar sipas dëshirës.
Kjo paletë përmban nje pasqyrë të brendshme si dhe një aplikues të dyfishtë sfungjeri.
Në këtë paletë mund të vendosni deri në 3 tone. 

Of dit: 

-i» ekorffe of • rtgul*r Surgeon, a ffraduale of the Medical College of L,Mo. Con&dm la I ooosulCa ions pe fonjllr or by letter on Spermsto rboe. or 8«dioal …

En bij vertalen staat: Sorry, we hebben momenteel technische problemen en misschien werken sommige opties niet.
We werken eraan om ze op te lossen. Probeer het later opnieuw.

Reputatie 4
Badge +7

@Peter Kulche van de consumentenbond gaf op 14 december 2020 een instructie voor installeren van Signal  (https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/signal-goed-alternatief-voor-whatsapp#no3 ). In de instructie staat niets over de pincode die Signal aan het begin van de installatie vraagt.

1. Tip aan consumentenbond om ook die stap uit te leggen.
  2. Een duidelijk en eenvoudig advies lijkt me belangrijk om ook mijn vrienden over te halen om Signal te installeren. De stap met pincode is namelijk voor sommigen weer een extra barrière om over te stappen naar Signal.

Bedankt voor de opmerking over de pincode.  Die code is afgelopen jaar een extra keuze geworden tijdens en na de installatie van de app. We hebben de pincode inmiddels beschreven in het artikel over Signal. Wat Worstelstamper meldt klopt: het is een sleutel voor extra informatie die Signal voor je kan bewaren op zijn server (maar je hoeft hem niet per se in te stellen).    

Reageer